18 októbra 2015

Ako sme s Agátkou zeleninový šalát pripravovali

bola som sama doma a chystala som si môj obľúbený zeleninový šalát, hodlala som ho jesť na desiatu, obed a ak zostane aj na večeru... bola som asi v polovici keď počujem, že ktosi vchádza a vzápätí sa búrlivo víta s našim Ozzynom... no kto asi? naša Agátka s rodičmi... keď prebehlo vítanie, vyzliekanie, prezúvanie a ja som horúčkovito zapremýšľala, že čo ešte rýchlo navarím, veď bolo už pol jedenástej, prišla Agátka za mnou do kuchyne a samozrejme hneď sa pustila do pomáhania... a takto to dopadlo...




na zeleninový šalát som použila:


kučeravý šalát
paradajky
pór
mrkvu
stopkatý zeler
zemiaky uvarené v šupke
tekvicu maslovú
tymián
petržlenovú vňať
olivový olej
ocot balsamico tmavý
slnečnicové semianka
syr
soľ



ale použiť sa dá akákoľvek zelenina ktorú práve mám v chladničke alebo v komore 

najskôr som si  uvarila zemiaky v šupke a potom som ich obielila
tekvicu som očistila a nakrájala na väčšie kocky  
umytý šalát som natrhala do misky, pridala som nakrájané paradajky, kúsok stopkatého zeleru, pór, mrkvu a keď som sa už chystala opiecť kocky tekvice prišla Agátka s rodičmi...






keď sa Agátka zvítala s našim Ozzynom, zvítala sa s babkou, presne v takom poradí - najskôr pes potom babka, potom sa prezliekla, prezula, umyla rúčky a prišla za mnou do kuchyne, že: babinka čo to robíš? ponakúkala do všetkých misiek, odhryzla si z jedného zemiaka a že či mi môže pomôcť... 

práve som sa chystala opiecť tekvicu a zemiaky, nuž veru pri tom mi Agátka moc nepomôže... tak som ju vzala na balkón, kde mám ešte v hrantíku krásnu petrželku a Agátka natrhala kytičku petržlenovej vňaťky ale predtým ešte nakúkala, že ako to tam v tom hrantíku rastie, tak som jej na ukážku vytiahla petržlen aj s korienkom a vysvetlila jej, že všetky rastlinky majú nožičky v zemi a telíčko nad zemou, to preto lebo zo zeme si berú živiny a zo slniečka energiu, na čo mi Agátka múdro povedala, že slniečko  je život - hrala v škôlke hlavnú úlohu v divadielku ale to je iný príbeh :-) tak sme ešte chvíľu rozumovali, ďalšie Agátkine slovo a potom sme sa vrátili do kuchyne variť...  
ja som restovala tekvicu s tymiánom a slnečnicové semienka, pridala som ich k šalátu a potom som ešte opiekla zemiaky... a Agátka pracovala tiež, samozrejme ma nezabudla učiť ako s a to robí: "pozri babi, naučím ťa ako sa to robí... to musíš chytiť každý lístok a takto ho odtrhneš a dáš do misky... chápeš babi? musíš dávať pozor, to je dôležité! trháš iba lístočky! stopky tam nesmieš dať, tie nie sú dobré... tak už si sa to naučila, babka?"   keď som Agátku ubezpečila, že si budem všetko dobre pamätať, spolu sme šalát dokončili, zamiešali a aj zjedli... a musím povedať, že Agátke náramne chutil, hlavne samotný šalát jej chutil, kŕmila sa ním ako malý zajac :-)

rodičom a dedovi, ktorý prišiel až večer, som spravila bryndzové halušky...
na dokončenie šalátu som už len pridala olivový olej, ocot balsamico červený, trochu osolila, dobre zamiešala a ešte nakrájala kúsok syra Brie čo mi ležal v chladničke, ale ten som zjedla len ja pretože Agátka síce syry ľúbi ale plesňové syry pre ňu ešte nie sú...
a tak sme s Agátkou zjedli plnú misu šalátu ešte pred obedom, na obed sme si dali trochu šošovicovej polievky ktorú sme mali ešte z predošlého dňa a bryndzové halušky sme si dali až na olovrant...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára