17 októbra 2015

Koláčiky s nivou, jablkom a orechmi

dnes som mala pečiaciu mániu - tak to nazval môj muž... piekla som na dva malé okrúhle plechy cesnakové posúchy, na jeden veľký okrúhly plech pizzu, vo forme na chlieb som piekla plnený prekladaný chlieb a ešte koláčiky s nivou, jablkom a orechmi... no, vybláznila som sa, môj muž mi povedal - neblázni kto to poje!!! veď sme len dvaja... 
každý víkend sa zastaví niektoré z našich detí či už plánovane alebo neplánovane a zrovna dnes ako na potvoru nikto, ešte zajtra majú šancu a keď nie, rozdám alebo strčím do mrazáku, ale tieto koláčiky s nivovou plnkou zjem úplne všetky a hoci aj sama, také sú dobré... pravda iba pre toho kto má rád syry s modrou plesňou - a tie ja rada...



Čo budeme potrebovať:

Cesto: 
500g múka polohrubá
1/2 kocky droždia 
100g maslo
250ml mlieko
1 žĺtok
1 malá lyžička soli


do misky vylejeme trochu vlažného mlieka, pridáme droždie a vidličkou ho rozmiešame, pridáme trochu múky a znovu vidličkou zamiešame až nám vznikne redšia kašička, pridáme všetku múku, zvyšok mlieka, zmäknuté maslo, žĺtok, soľ a vymiesime cesto
misku prikryjeme a cesto necháme hodinu vykysnúť




Plnka:
200g syr s modrou plesňou Niva
2-3 lyžice kyslej smotany
za hrsť nasekaných vlašských orechov
1 väčšie jablko
petržlenová vňať
strúčik cesnaku

- v miske rozdrobíme nivu, pridáme toľko kyslej smotany aby nám vznikla pevná hmota, nie riedka
- jablká očistíme a nakrájame  na drobno
- orechy nasekáme
- všetko spolu zmiešame, pridáme pretlačený cesnak a petržlenovú vňať

- vykysnuté cesto rozvaľkáme na tenšie a vykrajujeme veľké kolieska
- radielkom alebo krájačom na pizzu urobíme štyri zárezy 
- do stredu dáme kopček plnky
- bočnice cesta postupne obtáčame okolo plnky
- vrch potrieme vajíčkom a posypeme slnečnicovými semienkami
- kladieme na plech, na pečiaci papier a necháme ešte 15-20 minút vykysnúť
- pečieme na 180°C asi 15 minút


Koláčiky sa podarili. Aj keď nemajú taký krásny tvar ako som chcela na chuti im to vôbec neubralo, práve naopak. Koláčiky majú veľa chrumkavých okrajov, ktoré sa dajú krásne po jednom odtrhávať a plnka je úplne famózna, samozrejme iba pre toho kto má rád syr s modrou plesňou...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára