30 mája 2016

Šalát z lístkov červenej repy


Červenú repu v kuchyni používam rada -  surovú, varenú, pečenú ale vždy len buľvu, lístky som nepoužila nikdy a pritom červenú repu sadíme na záhrade každý rok. Keď som v sobotu jednotila červenú repu prišlo mi ľúto vyhodiť krásne, svieže lístky a miesto do kompostu putovali do mojej kuchyne. Trochu som prešmejdila internet a vznikol tento šalát, chutil nielen mne - odteraz už nebude žiadne vyhadzovanie...

a ešte trochu teórie: 
listy červenej repy obsahujú beta karotén, vápnik a železo. Červená repa všeobecne zbavuje mozog jedovatých kovov, napríklad hliníka. Je kvalitným zdrojom kyseliny listovej, vitamínu C a tiež draslíka, ktorý upravuje srdcovú činnosť, udržuje normálny krvný tlak a napomáha k správnej činnosti nervovej sústavy. Poskytuje telu kremík, ktorý posilňuje kosti, cievy i kožu. Okrem červeného farbiva, ktoré je dôležitým antioxidantom, červená repa obsahuje i vzácne stopové prvky rubidium a cézium.






Čo budeme potrebovať:


listy z mladej červenej repy
paradajky
mladú cibuľku
mozzarellu
na zálievku:
2 lyžice olivového oleja
1 lyžička trstinový cukor alebo med
1 lyžička kvalitnej sójovej omáčky
1 lyžička citrónovej šťavy
mleté čierne korenie, soľ






lístky repy umyjeme a natrháme ja som použila aj koreň, ktorý som nakrájala
nakrájame aj rajčiny, cibuľku a mozzarellu



pripravíme si zálievku:
všetky suroviny zmiešame, dochutíme podľa seba 
ja nesolím, sójová omáčka je slaná dosť

zálievku vylejeme na šalát, zamiešame a môžeme podávať ako samostatné jedlo s bagetou, ja som misku šalátu  zjedla len tak samotný, taký bol dobrý :-) 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára