12 septembra 2016

Holub pečený na chlebe


Tak toto je druhý recept ktorý som robila z darovaných holubov. Troch som naplnila a upiekla a jedného som upiekla na chlebe s červeným vínom a mali sme takú ľahkú večeru.
Musím povedať, že tento druhý spôsob mi chutil viac asi preto, že je trochu nevšedný, taký iný. Ak by sa mi zase dostali holuby na stôl asi by som zvolila tento spôsob prípravy. Je to jednoduché, rýchlo hotové a veľmi, veľmi dobré.







Čo budeme potrebovať:

holuba 
2 krajce chleba
cesnak
maslo
100 ml červeného vína
soľ
a bylinky - tymián, majoránku, petrželku ak máte môžete použiť saturejku, rozmarín...
na ozdobu slaninové čipsy






najskôr som si zapla rúru na 200°C



očisteného holuba som prekrojila na dve polovice
osolila a posypala bylinkami
cesnak aj so šupkou som plochou stranou  noža roztlačila









holuba som opiekla na troche masla z oboch strán asi 5 minút
holub má veľa podkožného tuku a pri opekaní sa časť toho tuku vytopila

















v tomto tuku som opiekla dva krajce chleba













na opečený chlieb som položila opečené polky holuba, pridala som roztlačený cesnak, ešte trochu byliniek a kúsok masla a podliala som červeným vínom











a piekla som na 200°C 20 minút
potom som pekáčik vybrala prikryla a nechala 10 minút odpočívať 

pri pečení sa víno vsiaklo do chleba, zo spodu bol teda mierne rozmočný ale chuťovo výýýborný, zvrchu zostal chrumkavý, navrch jemné mäso ktoré mne pripomína kačicu, veľmi dobre ladilo s červeno vínovým chlebom
moc toho mäsa nie je, ale na večeru to stačí, samozrejme zapíjané tým istým  vínom ktoré som použila pri pečení
a dobré to bolo...




2 komentáre:

  1. Tak to určite tiež skúsim :-). S tými hriankami to musí byť delikatesa :-). My chováme vlastné holuby, dávame im dobré krmivo , takže vieme, čo jeme :-). Holuby by som sa inak bála jesť. Loviť nejaké divoké mi príde nebezpečné. Kto vie, čo všetko zjedia a potom by sme to zjedli aj my.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. súhlasím, ani ja by som divé holuby nejedla... ináč ale polievka z holuba sa považuje za liek a aj mäso je vraj zdravé ale určite len z domáceho chovu :) to je super keď máte domáce :)

      Odstrániť