15 septembra 2016

Mrkvová torta pre Júliu 2


A mali sme tu ďalšie narodeniny, naša vnučka Julinka mala krásne dva rôčky a ja som jej upiekla mrkvovú tortu. Aj dekoráciu som zvolila takú mrkvovú a zajačikovú. 
Keď Julka sfúkla sviečku a išli sme tortu rozkrájať všetky mrkvičky, kvietky aj zajkovia záhadne zmizli behom chvíľky. Sladké marcipánové mrkvičky chutili deťom najviac.















 Čo budeme potrebovať:

Korpus:
4 vajcia
1 hrnček hnedého cukru
1/2 hrnčeka oleja
2 hrnčeky polohrubej múky
1 malá lyžička sódy bicarbóny
1 balíček prášku do pečiva
1 malá lyžička mletej škorice
1/2 a ešte trochu nasekaných orechov
za hrsť hrozienok
3 hrnčeky nahrubo nastrúhanej mrkvy 

hrnček som použila 250ml

celé vajcia a cukor mixujeme do peny aspoň 10 minút, kľudne aj viac, potom pridáme olej
všetky sypké suroviny, okrem mrkvy, zmiešame spolu a pridáme k tekutej zmesy, premiešame už len varechou
na koniec pridáme mrkvu, premiešame a vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy a upečieme na 170°C 45-50 minút




Plnka: 
500ml tvarohu
400ml kyslej smotany
2 bal. vanilkového cukru
1-2 lyžice práškového cukru podľa chuti

najskôr som nechala stiecť cez noc kyslú smotanu, výsledkom je veľmi hustá hmota ktorú som spojila s tvarohom a osladila podľa chuti

ak používam nestečenú smotanu dávam ešte želatínový stužovač ale v tomto prípade ho netreba

vychladnutú tortu som rozkrojila na tri časti a naplnila plnkou
plnkou som potrela aj celú tortu a dala som ju chladiť

Ozdoby:
z marcipánu som si vymodelovala zajačikov
potom som marcipán zafarbila a narobila mrkvičky
a ešte trochu farebných kvietkov 



keď som mala všetko pripravené už som to len naukladala na tortu ale sa mi to nepáčilo a keď som chcela ozdoby prehádzať zistila som, že to nie je možné pretože mrkvičky v styku s mokrou plnkou púšťali farbu tak museli zostať tam kde som ich položila
hlavne sa mi nepáčili kvetinky, to som mohla celkom vynechať, ale čo už
torta ale chuťovo bola dobrá, šťavnatá a tak akurát sladká

2 komentáre:

  1. No krásna tortička ... a určite aj veľmi chutná ... Ďakujem za recept ... :) Vnučke prajem ku krásnemu druhému rôčku všetko len to najlepšie ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem aj za vnučku :) torta nebola celkom podľa mojich predstáv ale chuťovo bola dobrá a pre deti zas veselá :) tak splnila účel...

      Odstrániť