04 februára 2017

Špenát, stratené vajce a varené zemiaky

Dnes mi oznámil ten môj, že má chuť na špenát. Veru som už dlho nerobila. Aj som sa potešila, že budem mať rýchlo navarené.
Ja by ešte pred pár rokmi takéto jedlo ani do úst nevzala. No, mladosť pochabosť. Ani neviem či mám teraz viac rozumu, alebo sa mi len chute zmenili. Špenát zjem, ba dokonca ho milujem. Aj keď si myslím, že je to preto, že si ho uvarím tak aby aj mne chutil.  




Čo budeme potrebovať:

mrazený špenát
cibuľu
cesnak
soľ, mleté čierne korenie
majoránku
mlieko alebo smotanu na varenie

a ešte - zemiaky a vajcia

Na masti si speníme na drobno nakrájanú cibuľu, pridáme špenát. Špenát, tak ako každá mrazená zelenina by sa nemal rozmrazovať ale hneď tepelne a hlavne rýchlo pripraviť. Takže mrazený špenát sme hodili na masť s cibuľkou, prikryjeme a dusíme, občas do neho šťuchneme vidličkou aby sa rýchlejšie rozmrazil. Keď je už celkom rozmrazený, osolíme, okoreníme, pridáme pretlačený cesnak. Krátko povaríme už odokryté aby sa odparila prebytočná tekutina. Na záver pridáme trochu majoránky.

Podávame s uvarenými zemiakmi a vajíčkami, kto chce môže si pridať párky, safalátky, klobásu. Ja som uvarila stratené vajcia, ale môže byť volské oko alebo vajce uvarené na tvrdo, kto ako má rád.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára