08 mája 2017

Fazuľový prívarok a fašírky

Občas dostanem chuť na také celkom obyčajné jedlo. Niečo čo sme jedávali doma ako deti a nad čím sme občas krčili nos, že už zase?! prívarok s fašírkou? 
Nad spomienkami sa usmejem, jedlo si uvarím a aj si na ňom pochutím.
Pre mňa má prívarok s fašírkou svoje čaro nielen pre tie spomienky ale aj preto, že je to jedlo viacerých možností. Fašírka len tak do ruky s chlebom a kyslou uhorkou, prívarok s vajíčkom na hniličku, s volským okom, s fašírkou, bez fašírky, či len tak samotný s chlebom. A u nás sa jedáva prívarok na studeno, v letných horúčavách príjemne osvieži.








Fazuľový prívarok -
2 šálky bielej drobnej fazule, môže byť aj iná
3-4 väčšie zemiaky
3-4 bobkové listy
celé čierne korenie
soľ
400ml kyslej smotany
ocot na dochutenie

Na prívarok si na noc namočíme fazuľu, alebo použijeme tlakový hrniec, alebo použijeme fazuľu v konzerve. Ja som varila v tlakovom hrnci.
Umytú fazuľu zalejeme vodou, pridáme na kocky nakrájané zemiaky, bobkový list, soľ, korenie a varíme asi 45 minút. Ak varíme v obyčajnom hrnci, zemiaky pridáme až keď je fazuľa takmer uvarená.
Na záver pridáme kyslú smotanu. Ja to robím tak, že kyslú smotanu dám do misky a postupne pridávam horúci vývar z fazule a stále šľahám aby sa horúci vývar a smotana spojili a vymenili si teplotu. Potom to celé pomaly vylejem do prívarku a za občasného miešania nechám zovrieť. Nakoniec dochutím octom.

Niekto prívarky zahusťuje múkou ja to nerobím. Radšej pred pridaním smotany odoberiem časť vody ak je jej veľa.

Do kyslého prívarku patrí kôpor, ale nie každý ho má rád a ja momentálne kôpor nemám, tak som použila mladé špenátové výhonky len tak na ozdobu.



Fašírka - 
1000g bravčové plecko, bôčik alebo bravčový orez
2-3 vajcia
2 staršie rožky
1 väčšia cibuľa
4-5 strúčkov cesnaku
1 lyžica horčice
ovsené vločky na zahustenie
mletá rasca
soľ, mleté čierne korenie
majoránka
petržlenová vňať

Mäso pomelieme a pomelieme aj cibuľu. Pridáme namočené a vyžmýkané rožky, vajíčka, pretlačený cesnak, horčicu a koreniny. Dobre rukou prehnetieme, na zahustenie použijeme ovsené vločky. Necháme odstáť aby sa chute prepojili. 

Z pripravenej hmoty formujeme fašírky. Ja pečiem fašírky v rúre. Uložím ich na plech, na pečiaci papier, pokvapkám olejom a pečiem 10 minút na 250°C, potom zmiernim na 200°C a pečiem asi 30 minút podľa veľkosti fašírok. Počas pečenia ich raz otočím.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára