06 marca 2023

Zemiakové pagáčiky

V sobotu som mala v pláne francúzske zemiaky. Aj zemiaky som už dala variť keď môj muž rozhodol, že budú špagety. Ani som sa moc nebránila, boli u nás vnúčatá, všetky štyri, tak som muža nechala doma variť obed a ja som išla von s vnúčatami.
Len na druhý deň vznikol problém, čo s uvarenými zemiakmi. 
Vymyslela som si obyčajný zemiakový šalát s rezňom a tešila som sa ako sa mužovi zavďačím. A on, že nie! no chápete to? muž ktorý odmietne šniclu? a keď som mu celá rozčúlená oznámila, že dobre teda, aby si vedel budú pagáče, s kľudom mi odvetil - aké ty máš dobré nápady keď  si nasr...tá, no čo s ním :) tak som piekla pagáče a pretože zemiakov som mala uvarených celkom dosť, piekla som rovno z dvojitej dávky



15.5.2017



Čo budeme potrebovať na cesto: 

250g múka hladká
250g múka polohrubá 
alebo 500g hladká alebo akákoľvek iná kombinácia 
1/2 kocky droždia
1 vajce
80ml oleja
300-350ml mlieka
1 lyžička soli

V mlieku rozpustíme droždie, pridáme múku a ostatné suroviny a vypracujeme hladké cesto. Za mňa to robí robot. Cesto necháme asi hodinku vykysnúť.

Plnka:
3 väčšie uvarené zemiaky uvarené v šupe, asi 350-400g 
soľ, rasca, mleté čierne korenie
trochu červenej papriky pre farbu
alebo akékoľvek iné korenie alebo bylinky, napr. tymián

Zemiaky uvarené v šupe, najlepšie večer, úplne vychladnuté ošúpeme a postrúhame. Zmiešame s korením a dáme do chladničky.

A ešte budeme potrebovať:

1/2 studeného masla

vajce na potretie
semienka na posypanie


vykysnuté cesto rozvaľkáme
na cesto nastrúhame studené maslo alebo maslo dajte roztopiť a natrite ho na cesto nemusíte sa babrať so strúhaním
na maslo nastrúhame zemiakovú plnku, ja som ju mala dosť teplú, strúhať sa mi moc nedala tak som ju len tak rozpatlala na cesto
cesto preložíme tak ako na oškvarkové pagáče a necháme podkysnúť
po 20 minútach cesto rozvaľkáme, znovu preložíme a toto zopakujem 3x

ja som robila z dvojitej dávky preto mám cestá dve

nakoniec cesto rozvaľkáme asi na 7mm, vykrajujeme pagáčiky, potrieme vajíčkom, posypeme rascou, ľanom, sézamom
pečieme v rozohriatej rúre na 200°C asi 15 minút

sú fakt vynikajúce a také sú aj na druhý deň, či aj na tretí neviem, lebo aj keď som robila z dvojitej dávky, veľa sme zjedli hneď za čerstva, niečo som rozdala, niečo dám do mrazáka 

a môj muž hneď po ochutnaní prvého pagáčika povedal - takéto môžeš robiť aj častejšie, tak asi budem keď mu chutili viac ako šnicľa :)

a tu je originál recept podľa ktorého som piekla a poďakovanie @Egreska za výborný recept :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára