18 septembra 2017

Pstruh na zelenine



Je nedeľa, daždivé chladné počasie a ja by som najradšej zaliezla pod deku do teplúčka s dobrou knižkou a tichou hudbou. Ale treba nakŕmiť rodinu a keďže sme len dvaja stačilo by aj niečo celkom malé a hlavne rýchlo hotové. Ryba ako rýchlovka je ideálna. Príprava asi 30 minút + pečenie ale to sa neráta, pri tom už byť nemusím. 
Pri obede som zistila, že mne by aj tá zelenina samotná stačila, bola výborná, ale ryby milujem tak som si veľmi pochutila.







Čo budeme potrebovať:
pstruha podľa počtu stravníkov
soľ, mleté čierne korenie
citrón, olej
petržlenovú vňatku, bazalku

zemiaky
baklažán. cuketu
cibuľu, cesnak
paradajky, šampiňóny
olivový olej
soľ, mleté čierne korenie
bazalku, oregáno, petržlenovú vňatku

najprv si pripravíme zeleninu ako základ, zeleninu umyjeme, očistíme a nakrájame na rovnako veľké kocky, prípadne iné tvary, cuketu a baklažán som krájala aj so šupkou ale paradajky som sparila horúcou vodou, ošúpala a nakrájala na kocky, šampiňóny umyjeme, ak sú väčšie prekrojíme
na oleji speníme na drobno nakrájanú cibuľu a pridáme všetku zeleninu spolu s popučeným cesnakom, osolíme, okoreníme a krátko restujeme asi 10 minút, netreba zabúdať, že zeleninu budeme ešte piecť v rúre
orestovanú zeleninu preložíme na pekáčik, ja som použila aj pečiaci papier a pridáme bylinky 
Pstruha umyjeme, osolíme aj zvnútra a do bruška mu dáme štvrťky citróna a bylinky, ja som dala bazalku, petrželku a pažítku, okoreníme
Citróny použijeme bio, ak nemáme bio tak citróny dobre umyjeme ale najlepšie je zaliať ich vriacou vodou a následne opláchnuť pod tečúcou vodou
Pripraveného pstruha uložíme na zeleninu, pokvapkáme olivovým olejom, zakryjeme alobalom a dáme piecť na 200°C na 20 minút, potom alobal odstránime a zapečieme asi 5 minút.
Na tanieri ešte môžeme ozdobiť citrónom a plátkom masla



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára