14 novembra 2017

Špaldové bagety


Chlieb pečiem často a rada. Ešte radšej ako chlieb pečiem bagety. Cesto robím také isté ako na chlieb len neupečiem jeden veľký chleba ale dve väčšie bagety. 
V poslednej dobe stále viac a viac pečiem z inej ako hladkej múky. Najradšej mám špaldovú. A tak, keď som kedysi piekla z hladkej múky s malým množstvom šaldovky, teraz je to presne naopak. 





Čo budeme potrebovať:

400g špaldovej hladkej múky
100g hladkej múky 
300ml vlažnej vody
1/2 kocky droždia
2 lyžice oleja
1 lyžička soli
a semienka na posypanie

Do misy nalejeme vodu, pridáme droždie, miešame aby sa droždie rozpustilo, pridáme múky, soľ a olej a vymiesime cesto. Za mňa cesto vymiesil robot. 
Vymiesené cesto poprášime múkou, prikryjeme a necháme vykysnúť. Z tohto množstva upečiete jeden bochník. Ja si ale cesto rozdelím na dve časti. Na plech dám pečiaci papier a potriem ho ešte olejom. Cesto rukami skrútim tak ako keď sa žmýka uterák a popri tom ho aj natiaham tak, aby mi vznikla bageta dlhá ako plech. Bagety nechám na plechu podkysnúť asi 30 minút. Potom potriem osolenou vodou a posypem semiačkami. teraz som použila tekvicové semienka a hrubozrnnú soľ. 
Bagety dáme piecť do vyhriatej rúry na 250°C na 10-12 minút. Upečené preložíme na mriežku a necháme vychladnúť.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára