10 decembra 2017

Morčacie stehno a parená plnka

Jedno morčacie stehno je na nedeľný obed pre dvoch, tak akurát. A keď je k tomu ešte aj plnka tak hádam aj na dva dni. 
Pôvodne si môj muž rozkázal plnku na plech a na nej upečené stehno. Ja som ale zmenila jeho plány a urobila som plnku na pare. A dobre som urobila lebo plnka bola hádam lepšia ako to mäso. Aj môj muž mi dal za pravdu, len neviem či z tej plnky niečo zostane, lebo ju vyjedáme ako zákusok.





Čo budeme potrebovať:

morčacie stehno
cibuľu
cesnak
mrkvu, petržlen
šampiňóny
bylinky
masť a slaninu
soľ, mleté čierne korenie

na masti som opiekla stehno zo všetkých strán, vybrala som ho a do výpeku som dala slaninu, cibuľu nakrájanú na väčšie mesiačiky, cesnak, mrkvu, petržlen a všetko som dobre orestovala, potom som pridala šampiňóny. Osolila som a okorenila.
Opečené stehno som osolila, okorenila a vložila naspäť do pekáčika. Podliala vývarom, zakryla alobalom a dala piecť na 200°C. Po hodine som nakukla, ešte podliala a piekla ešte hodinu. Potom som odokryté už len zapiekla.

Plnka:

8 rožkov
5 vajec
250g kuracej pečienky
2-3 strúčiky cesnaku
asi 200ml mlieka
soľ
rasca drvená
mleté čierne korenie
majorán
petržlenová vňať

Rožky nakrájame na kocky, pridáme očistenú a na kúsky nakrájanú pečienku, pretlačený cesnak, koreniny, bylinky a zalejeme mliekom v ktorom sme rozmiešali vajcia. 

Všetko spolu dobre premiešame. Podľa potreby dolejeme mlieko tak, aby vznikla kompaktná hmota, nesmie byť riedka. 

Plnku necháme postáť aspoň 30 minút aby sa chute prepojili.

Plnkou naplníme tlačenkové vrecká, alebo použijeme mikroténové sáčky. 

Naplnené sáčky dáme do pary na 60 minút. 

Hotovú necháme mierne vychladnúť a opatrne aby sme sa neoparili, odstrihneme konce sáčkov a plnku vyberieme.



Spolu s plnkou som parila aj zemiaky v šupke. Hotové som ošúpala, opiekla a podávala k morčaciemu stehnu spolu so zeleninou a plnkou, zapíjali sme to tmavým pivom.




2 komentáre: