09 decembra 2017

Sušienkový stromček

Vianoce sa nezadržateľne blížia a tak vymýšľam čo by som napiekla. Tento rok som si vymyslela sušienkové stromčeky. 
V mrazáku som mala 5 bielkov, potrebovala som ich minúť a tiež som chcela zabaviť deti. A celkom ich to bavilo, hlavne zdobenie.







Čo budeme potrebovať:

2 šálky špaldovej hladkej múky
2 šálky hladkej múky
1 a 1/2 šálky trstinového cukru
1 šálka mlieka
1 šálka oleja
1 prášok do pečiva
2 lyžičky škorice
štipka soli
1/2 šálky orechov
1/2 šálky nasekanej čokolády
a za hrsť hrozienok

Všetky suroviny zmiesime, pridáme nasekané orechy, čokoládu a umyté hrozienka. Hmota je trochu lepivá ale to nevadí. Zabalíme ju do fólie a odložíme do chladu na 1-2 hodinky.

Na stromček budeme potrebovať sušienky rôznych veľkostí, ja som robila 5 veľkostí. 
Na  pečiaci papier si nakreslite kruhy rôznych veľkostí. Cesto budeme klásť z opačnej strany. Aby bolo nakreslené kruhy vidieť podložte papier ešte jedným, čistým papierom. 
Naolejovanými rukami tvoríme z cesta guľky a podľa predkreslených koliesok tvarujeme placky. Nemusia byť dokonalé, veď ani stromčeky nemajú dokonalé tvary

Pred pečením čistý papier opatrne vytiahneme a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C na 10-12 minút, podľa hrúbky keksíkov.
Keksíky necháme úplne vychladnúť.
  

Sneh z bielkov:
2 bielky
2 lyžičky citrónovej šťavy
200g práškového cukru
3 lyžičky škrobu

Bielky s citrónovou šťavou šľaháme. Do polotuhých začneme pridávať preosiaty práškový cukor.
Do zbytku cukru zamiešame škrob a pridáme do snehu. Šľaháme až je sneh tuhý a drží tvar.

A môžeme začať zdobiť stromčeky.
Tejto úlohy sa s radosťou ujali deti.
Každý dostal tanier so sušienkami. Najskôr sme nanášali sneh a zlepovali sušienky od najväčšej po najmenšiu. A potom prišlo to najlepšie - ozdobovanie stromčekov. Vyložila som na stôl všetky druhy sypania čo doma mám a deti sa vybláznili štýlom, čím viac, tým lepšie, čiže krajšie. 








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára