27 decembra 2017

Vianočné makové pupáky

Na Vianoce sme sa mali postiť až do štedrej večere, aby sme videli zlaté prasa. Vôbec som nevedela čo to znamená, ale jesť som nechcela ani za svet. Veď neuvidím zlaté prasa. Mama ma presvedčila, že pupáky jesť môžem, že to tomu prasiatku vadiť nebude. 
Aj keď som celý deň nič nejedla, len tie pupáky, zlaté prasiatko som aj tak nevidela. A hoci na zlaté prasa už dávno neverím,  tie pupáky mi zostali a na štedrý večer ich robievam ako pripomienku starých tradícií.




Čo budeme potrebovať:
200g polohrubej múky
200g špaldovej hladkej múky
1/2 kocky čerstvého droždia
20g cukru
150ml mlieka
1 vajce
štipka soli


do misky dáme múku, štipku soli, vajíčko a prilejeme mlieko v ktorom sme rozmiešali droždie a cukor


vypracujeme cesto, uložíme ho do tepla a necháme vykysnúť


vykysnuté cesto preložíme na dosku, rozdelíme na niekoľko častí a našúľame tenké šúľky

necháme ešte na plechu podkysnúť a potom upečieme vo vyhriatej rúre na 180°C asi 20 minút

vychladnuté nakrájame na menšie kúsky

mne sa tentoraz podarili trochu tlstejšie ale to nevadí, rozkrojila som ich pozdĺžne a potom nakrájala na polkolieska

tip: pupáky môžete robiť len z polohrubej múky, alebo z rôznych kombinácií múk, ja som tentoraz miešala polohrubú so špaldovou


Posýpka:
200g pomletého maku
100-150g cukru
150ml mlieka
50g masla

mlieko s maslom uvaríme pridáme mak a cukor a krátko prevaríme

touto zmesou prelejeme pupáky a dobre premiešame aby sa pupáky obalili
a už len veľkú lyžicu do ruky a môžete vyjedať celý deň, možno sa vám pošťastí a uvidíte zlaté prasa :)

tip: ak sa vám nechce vypekať, stačí nakrájať zopár rožkov a pupáky budú určite chutiť práve tak dobre ako doma pečené, a nemusia byť len na štedrý večer



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára