18 februára 2018

Cícerová polievka s cuketovými rezancami

Krémové polievky mám veľmi rada. Začala som ich robievať hlavne pre malé vnúčatká, ale zjedli sme aj my dospelí.
Môj muž najskôr odolával, ale potom uznal, že sú výborné. Ale čo ma najviac prekvapilo, že si veľmi pochvaľuje cuketové rezance.
Robievam ich hlavne v lete keď mám vlastnú úrodu. Sú zdravé, chutné, chrumkavé a ešte aj pekné. 






Čo budeme potrebovať:

cícer suchý alebo z konzervy
zemiak
mrkvu
cibuľu
cesnak
soľ, mleté čierne korenie
mletý kmín

Ak použijete suchý cícer namočte ho cez noc do vody a ráno ho uvarte do mäkka.
Zemiak, mrkvu a cibuľu nakrájajte na kocky a opečte na oleji. Potom zalejte vodou alebo vývarom a varte do mäkka. Vody dajte len toľko aby bola zelenina zaliata. Keď je zelenina skoro mäkká pridajte cícer. Ja som použila cícer z konzervy. 
Keď je zelenina mäkká rozmixujeme ju do hladka ponorným mixérom. Trochu cíceru si odložte na ozdobu. Ak je polievka moc hustá, rozrieďte ju vodou alebo vývarom.
Hotovú polievku dochuťte pretlačeným cesnakom ak treba soľou a korením.
Podávame s cuketovými rezancami a ozdobíme celým cícerom.

Cuketové rezance:
na rezance sa najlepšie hodí mladá cuketa. Cuketu dobre umyjeme a škrabkou nakrájame dlhé tenké pásy. Tie potom ostrým nožíkom nakrájame na tenké slížiky. Cuketové rezance môžete osoliť a nechať postáť. Pred podávaním ich musíte dobre umyť pod tečúcou vodou. Ja som to skúsila iba raz a moc sa mi to nepáčilo. Keď si rezance nakrájam asi hodinu pred podávaním, rezance trochu zmäknú ale zároveň zostanú chrumkavé. 
Dnes dostať kúpiť rôzne prístroje ktoré za vás nakrájajú tenké "špagety" z rôznej zeleniny. Ale sú dosť drahé a nemám už tie stroje kam dávať. A nakrájať trochu tej cukety nie je zas taká veľká práca.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára