13 februára 2018

Dusená bravčovina s tarhoňou

Doma mám asi 40 kuchárskych kníh. Tie staré sú riadne ošúchané a aj trochu potrhané. Tie nové som ledva prelistovala. 
Z tých starých som sa učila variť. Tie nové mám už len na parádu. Žiadna kuchárska kniha, môžete ich mať hoc aj sto, vám nezaručí, že jedlo ktoré uvaríte podľa receptu bude skutočne dobré a stravníci vás budú chváliť. 
Toto úplné obyčajné jedlo, ktoré som varila len tak - čo dom a komora dala - sa mimoriadne vydarilo. Neviem čím to bolo. Dobré suroviny, správne ochutenie ale možno som len mala dobrý deň. Niekedy to tak skrátka je. Niekedy je deň blbec a nič sa nedarí a niekedy čoho sa 
chytíte to sa vám podarí ani sa moc nesnažíte. 





Na toto jedlo som použila:
bravčové plecko
obyčajnú slaninku
cibuľu, cesnak
mrkvu
stopkatý zeler
šampiňóny
soľ, mleté čierne korenie
štipka cukru
čilli omáčku
a vývar


Slaninu na kocky som opiekla, keď pustila masť pridala som cibuľu, zeler a mrkvu, štipku cukru a dobre som všetko opiekla.
Mäso som nakrájala a poprášila hladkou múkou. 
Zeleninu som odsunula na bok a v strede som prudko opražila mäso. Potom som všetko zamiešala, osolila, okorenila, pridala cesnak, chilli omáčku, zaliala horúcim vývarom a dusila pod pokrývkou. Asi po pol hodine som pridala šampiňóny a všetko spolu dusila do mäkka.
Tarhoňu robím takto - na troche oleja tarhoňu opražím, osolím a zalejem horúcou vodou tak na 2 prsty a dusím pod pokrievkou. Občas skontrolujem, zamiešam, keď je skoro hotová, vypnem elektriku a nechám pod pokrievkou dôjsť.

Takúto duseninu môžete podávať s cestovinou, zemiakmi alebo len tak s chlebom




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára