20 mája 2018

Mango zmrzlina




S teplom prichádza chuť na zmrzlinu, aj keď u nás si na nej pochutnávame celý rok. 

V mrazáku máme vždy zmrzlinu, nanuky a sem-tam urobím aj domácu, hlavne keď mám prebytok ovocia.

Tentoraz mi v chladničke svietilo mango a aj keď ja mám mango rada do šalátu alebo len tak samotné, rozhodla som sa urobiť zmrzlinu, nech je trochu zmena.






Naša malá vnučka Matilda, ktorá bola práve u nás, bola prvou ochutnávačkou. Keď som ju uložila poobede spať, chcela som si v kľude zmrzlinu pofotiť. Keď sa Matilda zobudila a zistila čo to má babka na stole, hneď si utekala po lyžičku a pustila sa do ochutnávania a ja som si ju ešte cvakla, zbalila foťák a pustila sa do zmrzliny spolu s ňou.





Čo budeme potrebovať:
1 zrelé mango
2 banány
asi 250 ml hustého bieleho jogurtu, napr. grécky jogurt
med alebo iné sladidlo ak sa vám žiada sladšie


Výroba takejto zmzliny je veľmi jednoduchá, nepotrebujete strojček ani ju nemusíte počas mrazenia miešať.

Základ je aby ste mali dobrý mixér, ktorý rozmixuje aj zmrazené ovocie.

Mango aj banány nakrájame na menšie kúsky, vložíme do plastovej krabice a dáme na 2-3 hodiny do mrazničky.












Zmrazené kúsky ovocia vložíme do mixéra - kutrovača, môžete použiť mixér na smouthie, pridáme jogurt a rozmixujeme na jemno.


Ak zostanú kúsky manga nerozmixované vôbec to nevadí, práve naopak je to celkom žiadúce.
Zmes ochutnajte a ak chcete ešte zmes oslaďte, ja som napríklad pridala lyžicu medu.

Vyšľahanú zmes preložíme do vhodných plastových nádob a dáme do mrazničky zamraziť.
Môžeme ju posypať nastrúhanou čokoládou, zamrznutá perfektne chrumká.
Pred podávaním zmrzlinu vyberte z mrazničky a nechajte 10 minút pri izbovej teplote zmäknúť. Zmrzlina sa bude dobre naberať.



2 komentáre:

  1. Evka, ešte máš? by som prišla.. mango ja veľmi veľmi môžem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, ešte jedna krabička je v mrazáku, prídi :)

      Odstrániť