29 júna 2018

Dvojfarebný cuketový koláč

Cuketa, cuketa a zas cuketa. Na slano, na kyslo, na sladko, už sa mi o nej aj snívať bude. 
Dnes na sladko ako dvojfarebný koláč. Podobný koláč robím, ale tento sa mi páči viac. Pritom, tak ako väčšina cuketových koláčov, je veľmi jednoduchý a rýchlo hotový.
Keď už môj muž pochválil, tak to už čosi znamená :-)




Čo budeme potrebovať:
2 hrnčeky polohrubej múky
1 hrnček cukru
4 vajcia
1 hrnček oleja
1 prášok do pečiva
2 lyžičky mletej škorice
4 hrnčeky jemne nastrúhanej cukety
za hrsť hrozienok
za 2 hrste nasekaných vlašských orechov
3 lyžice kakaa
a ešte:
džem, ja som dala čerešňový
kokos na posypanie


Celé vajcia s cukrom vymiešame do peny, pridáme olej a postupne múku, prášok do pečiva a škoricu. 
Cuketu nastrúhame na jemnom strúhadle a hneď ju pridáme do cesta. Nevytláčajte z nej šťavu!

Ak budete mať mladú cuketu nastrúhajte ju aj so šupkou. Ja som tú moju trochu okrájala lebo sa mi zdalo, že už má moc hrubú šupku a tá môže byť horká. Tak som nechcela riskovať.

Nakoniec do cesta zamiešame umyté hrozienka a nasekané orechy.

Polovicu cesta odoberieme a do druhej polovice zamiešame asi 3 lyžice kakaa.

Kakaové cesto vylejeme na plech vystlatý papierom na pečenie.

Biele cesto lyžicou kladieme na tmavé cesto. 

Môžeme robiť kôpky a vidličkou pobehať po povrchu aby vznikol taký mramorový efekt.

Koláč pečieme v rozohriatej rúre na 180°C asi 30 minút. 

Dĺžka pečenia záleží aj od toho aký veľký plech použijete a aké budete mať vysoké cesto. 

Ešte horúci koláč potrieme ľubovoľným džemom, ja som použila čerešňový a posypeme kokosom, alebo postrúhanou čokoládou, grankom, podľa toho čo máte radi.





A keďže je sezóna letného ovocia ja som ešte pridala na tanier marhule len tak pre chuť a na ozdobu.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára