23 júna 2018

Letný dezert

Sedeli sme s tým mojim na záhrade pod stromom a spomínali na detstvo. 
Ako sme si doma vzali plechový hrnček a hybaj do záhrady na červené ríbezle. Mama nám na ne nasypala malý kopček hrubého kryštálového cukru, schytili sme lyžicu a poďho von. Sadli sme si pred dom na lavičku, lyžicou sme si pučili ríbezle a miešali s cukrom. To bola dobrota. Vôbec nám nevadilo, že nám cukor škrípe pod zubami. A to najlepšie bolo na dne hrnčeka, sladká šťava z popučených ríbezlí, tú sme si šetrili a lyžičkou miešali až sa cukor celkom rozpustil a my sme tú dobrotu vyjedali a zalizovali sa až za ušami.
A tak sme si z mužom nazbierali ríbezle, červené aj čierne, aj egreše ktoré už dozrievajú. Doma som ich umyla a očistila od kostrniek, dala do misky a zasypala cukrom. Hrubý kryštálový cukor už nepredávajú, tak som použila trstinový. Polovicu zjedol môj muž len tak na posedenie a z toho čo zostalo som spravila tento letný dezert.





Čo budeme potrebovať:
bobuľové ovocie - červené, čierne ríbezle, egreše
jemný tvaroh
kyslú smotanu
trstinový cukor
vanilkový cukor
čokoládu
piškóty alebo sušienky
alebo hocičo iné čo nás práve napadne


Drobné ovocie odstopkujeme, umyjeme a zasypeme trstinovým cukrom. Dáme do hrnca a za stáleho miešania varíme. Keď sa nám cukor rozpustí varíme na miernom ohni asi 10 minút. Necháme mierne vychladnúť.

Na dno misiek dáme polámané piškóty alebo sušienky a na ne vrstvu presladeného ovocia. 

Tvaroh a kyslú smotanu zmiešame a osladíme vanilkovým cukrom. Polovicu navrstvíme na ovocie. Do druhej polovice zamiešame postrúhanú čokoládu.

Ostatné záleží už len na tom čo máte v chladničke a v špajzi a tiež na vašej fantázii. Ja som vrch ozdoblia čučoriedkami, amaretovými sušienkami, mandľami a kúskami čokolády.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára