29 augusta 2019

Mini dezerty


Keď som bola malá, puding nám mama robievala dosť často. Do misiek nastrúhala jabĺčka, pridala piškóty a zaliala hustým čokoládovým BB pudingom. Každý mal jednu misku a mohol si puding po obede zjesť hneď, ešte teplý alebo až neskôr studený. 

Priznám sa, že ako dospelá som na puding zanevrela na dlhú dobu a vlastne ani teraz ho až tak často nerobím. Ale takéto mini dezertíky robím rada pretože sa pri nich môžem vyblázniť a použiť všetko čo doma mám. Je to veľa muziky za málo peňazí.

Robím ich iba pri rodinných príležitostiach keď sa nás zíde viac. A vždy majú úspech. 









Recept na prípravu týchto mini dezertíkov vlastne ani neexistuje. Čo určite potrebujeme sú malé nádoby, misky. Ja som si kúpila malé plastové misky, mám ich 40 a dajú sa použiť opakovane.

Čo všetko môžeme použiť:

rôzne druhy pudingov
rôzne druhy krémov
farebnú želatínu
jemný tvaroh
kyslú smotanu
biely ale aj ochutený jogurt
šľahačku

rôzne keksíky, piškóty, trubičky
orechy
čokoládu
čoko bonbóny
cukríky, sladké sypanie
a hlavne rôzne druhy ovocia
a pre dospelých aj kávu a alkohol

Ja pri príprave postupujem takto:
Uvarím si dva-tri druhy pudingov. Tvaroh zmiešam s cukrom a trochou kyslej smotany. 
Jahody rozvarím s trochou cukru, pridám za lyžicu Solamylu a povarím. Vznikne tak jahodové želé. Takto robím aj kiwi želé.
Keď máme jednotlivé plnky pripravené tak aby aj farebne spolu ladili môžeme začať vrstviť. Jednotlivé vrstvy pudingu, krémov a želé prekladáme piškótami, keksíkmi, ovocím.

Vrch môžeme ozdobiť sľahačkou, ovocím, čokoládou alebo zaliať tenkou vrstvou farebnej želatíny a ozdobiť.

V zdobení sa žiadne medze nekladú. Použiť sa môžu jedlé kvety, lístky medovky alebo mäty a pre dospelých aj alkohol. Napr. piškóty namočiť do kávy a koňaku len si treba dať pozor aby to nezjedli deti. 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára