06 augusta 2019

Tekvica Hokkaido plnená mäsom



Dostala som chuť na plnenú papriku a keďže papriku som nemala pripravila som plnené hokaido. Plnka som trochu inovovala a podarila sa. Môj muž dokonca zjedol aj to hokkaido, nielen plnku.
Takže úspech.









Čo budeme potrebovať:

tekvicu Hokkaido
strúčik cesnaku
soľ

na plnku:
šálku ryže
asi 400g mletého mäsa
cibuľu
cesnak
2 stredne veľké paradajky
vydlabanú tekvicu
asi 100g nastrúhaného syra 
petržlenovú vňať, pažítku a pod.
soľ
mleté čierne korenie




Najskôr si uvaríme ryžu, môžeme dať trochu viac vody. Ryža bude po uvarení lepkavá a to je dobre, pretože nám spolu s mäsom bude pekne držať pokope.


Cibuľu očistíme, nakrájame nadrobno a speníme na oleji, pridáme pomleté mäso, nasekaný cesnak a za stáleho miešania oprážame až mäso zbelie. Osolíme a okoreníme podľa svojej chuti. 


Paradajky ponoríme do vriacej vody, potom stiahneme šupku, prekrojíme a vyberieme vnútornú dužinu aj so semiačkami. Pevnú časť paradajky nakrájame na drobno.


Z tekvice odkrojíme vršok, ak máme veľkú tekvicu prekrojíme ju na polovicu. Tekvicu vydlabeme, z dužiny a semiačok môžeme uvariť vývar ktorý sa dá použiť na polievky, pod mäso, alebo v ňom môžete uvariť ryžu.

Ak sa vám dá, opatrne vydlabeme aj časť pevnej dužiny, nakrájame ju na kocky. Dajte si pozor aby ste tekvicu neprederavili.

V miske zmiešame uvarenú ryžu, podusené mäso, nakrájanú paradajku a hokaido, nastrúhaný syr, petržlenovú vňať alebo pažítku, osolíme a okoreníme. 

Vydlabanú tekvicu zvnútra potrieme cesnakom a mierne osolíme. Potom ju naplníme pripravenou plnkou, uložíme na pekáč a dáme piecť do vyhriatej rúry na 200°C asi na 40 minút. 
Plnka mi ostala, tak som urobila guľky a dala som ich na plech piecť spolu s tekvicami.

Plnka je v podstate hotová, ale hokaido potrebuje asi hodinu nato aby sa upieklo. Preto je dobré trochu si to sledovať a ak treba prikryť alobalom. Plnka tak nezhorí, nevysuší sa a tekvica sa upečie do mäkka.

Ja som po 30 minútach guľky odobrala z plechu, tekvicu som len prekryla papierom na pečenie a piekla ešte asi 20 minút.

Nakoniec som vrch posypala syrom a dala zapiecť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára