28 septembra 2022

Baklažánové lasagne s mletým mäsom



Mám rada klasické, cestovinové lasange ale mám rada aj tie zeleninové. Ako už názov hovorí cestovinu nahradím zeleninou. Najlepší je  baklažán, ale dobrá je aj cuketa. Stačí baklažán nakrájať na plátky a ostatné suroviny použiť ako na klasické lasagne.
Pridala som mleté mäso a trochu som pozmenila postup.





Čo budeme potrebovať:

mleté bravčové mäso, napr. plecko
soľ
mleté čierne korenie
drvenú rascu
trochu studenej vody

baklažán
cuketu
paradajky
vajíčko
strúhanku

na omáčku:

lúpané paradajky vo vlastnej šťave
cesnak
bazalku
soľ
mleté čierne korenie
cukor


- pomleté mäso osolíme, okoreníme a pridáme 2-3 lyžice studenej vody. Rukou dobre prehnetieme, ak treba pridáme vodu. Voda mäso spojí, podobne ako keby ste pridali vajíčko.


- baklažán nakrájame na kolieska alebo plátky. Osolíme a necháme vypotiť, potom ho opláchneme a osušíme papierovou utierkou. 
- cuketu očistíme, jadrá vyberieme a nakrájame na plátky. Ak je cuketa mladá, nakrájame ju na kolieska alebo plátky aj so šupkou
- baklažán aj cuketu namočíme do vajíčka a obalíme v strúhanke. Uložíme na plech, pokvapkáme olejom a dáme do vyhriatej rúry na 10 - 15 minút aby chytilo farbu.


- na paradajkovú omáčku môžeme použiť lúpané paradajky v konzerve, alebo v tetrapaku. Ja si robím lúpané paradajky každý rok, je to výborný polotovar ktorý mám vždy v komore. Lúpané paradajky osolíme, okoreníme, pridáme podľa chuti pretlačený cesnak, nasekanú bazalku a trochu cukru. Cukor zvýrazní chuť paradajok. 


- keď máme všetko prichystané môžeme vrstviť lasagne. Ja som si postup trochu otočila. Zapekaciu misku na lasagne podložím aby bola miska šikmo. Keď budem ukladať jednotlivé vrstvy nebudú sa šmýkať ani padať.
- ukladáme riadok baklažán, riadok mäsová placka, riadok paradajky, riadok cuketa a tak stále až minieme všetky suroviny a zaplníme celú misku
- dáme do vyhriatej rúry na 200°C asi na 20-25 minút 
ja som použila teplý vzduch aby som do rúry mohla vložiť aj plech so zemiakmi



- nepečieme dlho aby sa mäso nevysušilo. Keď je mäso zapečené, zalejeme paradajkovou omáčkou a dáme piecť na 180°C asi 10 minút
- posypeme syrom a už len zapečieme





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára