20 mája 2013

Torta pre Jerguška - rok 1




Náš vnúčik oslavoval prvý rôčik a ja som mu upiekla takúto darčekovú tortu.














Ráno som upiekla korpusy, večer som ich naplnila a potom som si sadla a začala som si vymýšľať a modelovať ozdoby.
Pracovala som s Gum pastou to je taká jedlá modelovacia hmota ktorú som podľa potreby zafarbila.









Ako prvý som spravila vláčik.
na mackov som si prifarbila bielu hmotu kakaom, do stredu telíčka som dala bambusové špáradlo a naň napichla hlavičku, ostatné časti som lepila vodou, po zaschnutí to drží perfektne 











na vrch torty som si pripravila ohňostroj, povykrajovala som hviezdičky a srdiečka a vodou som ich zlepila, paličky na ktorých sú hviezdičky pozastrkované sú vlastne umelohmotné spojky, ktoré sú na jednej strane zašpicatené a na druhej majú očko, očko som odstrihla aby sa to dalo zapichnúť do torty











tortu som potiahla a dozdobila mašľou a vyrobenými hračkami

ešte som vyrobila menovku aby bolo jasné komu torta patrí




 Jerguškovi sa torta páčila ale hlavne sa mu páčili medvedíkovia a vláčik a tie ako prvé aj zlikvidoval

Ako som piekla.
upiekla som dva čokoládové pláty a jeden piškótový
po vychladnutí som ich potrela jahodovým želé a karamelovou plnkou
potom som tortu rozkrojila na jednu veľkú štvorcovú tortu, jednu malú štvorcovú a malú guľatú
všetky som potrela krémom a uložila na noc do chladničky
na druhý deň som potiahla všetky torty a ozdobila
veľká torta bola veľký balík na nej malý balíček s mašľou a ohňostrojom
z malej guľatej tortičky som spravila súdok s medom

Korpus čokoládový
6 vajec
200g práškového cukru
100g čokolády, môže byť aj mliečna, najlepšia je ale horká 70%
100g masla
100g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
20g kakaa
z bielkov a práškového cukru vyšľaháme tuhý sneh
čokoládu si necháme nad parou, alebo v mikrovlnke zmäknúť, pridáme k nej maslo a vyšľaháme, po jednom pridáme žĺtky a vyšľaháme
zmiešame preosiatu múku s práškom do pečiva a kakaom a pridáme k čokoládovej pene
nakoniec už len metličkou zľahka primiešame sneh z bielkov
pečieme na plechu na 160°C asi 20-25 minút

Piškótový korpus:
4 vajcia
200g práškového cukru
100ml oleja
10 lyžíc horúcej vody
200g hladkej múky
1 prášok do pečiva
z bielkov ušľaháme tuhý sneh
žĺtky s cukrom vyšľaháme do peny, pridáme olej a vodu, preosiatu múku s práškom do pečiva a na záver tuhý sneh z bielkom
pečieme na 160°C asi 15-20 minút

Karamelová plnka:
2 karamelové pudingy
2-3 lyžice cukru
500ml mlieka
250g masla
konzerva karamelového Salka
z mlieka, cukru a pudingov uvaríme hustý puding
do vlažného zašľaháme maslo
Salko vyklopíme do misy a po troche pridávame puding s maslom a šľaháme

Jahodové želé:
1 Zlatý klas
300ml nálevu s jahodového kompótu
2 lyžice cukru
asi 400g kompótových jahôd
alebo čerstvé jahody a jahodový džus - potom ale treba čerstvé jahody v tom želé povariť aby zmäkli, preto je použitie kompótu jednoduchšie
zo Zlatého klasu, cukru a nálevu uvaríme hustý puding, pridáme jahody, prehrejeme a necháme vychladnúť


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára