15 mája 2013

Torta Kočiar pre Agátku - rok 1

To to letí, to to letí... naša Agátka má už 1 rôčik. Veľmi som jej chcela upiecť niečo pekné, čo by vzhľadovo vnímala ako hračku. Inšpirovala som sa na internete a rozhodla som sa pre kočiar pre princeznú. Ako to dopadlo, tak to dopadlo, nebola by to až taká kapastrofa keby nebolo 35°C v tieni. Tortu sme prenášali autom, tak si to chudera odniesla a ja mám ponaučenie pre druhýkrát, že nemám v takých horúčavách piecť poťahovú tortu. Ale chuťovo bola dobrá.




 Čo budeme potrebovať:


Čokoládový korpus:
6 bielkov
200g práškového cukru
100g horkej čokolády
100g masla
6 žĺtkov
100g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
20g kakaa


Z bielkov a cukru ušľaháme tuhý sneh. Čokoládu rozpustíme (nad parou alebo v mikrovlnke) a za stáleho miešania pridáme maslo a po jednom žĺtky, preosiatu múku s práškom do pečiva, kakao a nakoniec sneh z bielkov. Vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy a pečieme na 160°C asi 40 minút - ak použijete klasickú tortovú formu. Ja som si cesto rozdelila do dvoch misiek a jednej formy s priemerom 16 cm, misky budú polgule na vrch a spodok kočiara a korpus z formy pôjde do stredu... a piekla som len 20 minút na 160°C
Piškótový korpus:
4 bielky
4 žĺtky
200g práškového cukru
100ml oleja
10 lyžíc horúcej vody
200g hladkej múky
1 prášok do pečiva


z bielkov ušľaháme tuhý sneh. Žĺtky s cukrom vyšľaháme, pridáme olej a vodu, preosiatu múku a prášok do pečiva a na záver sneh z bielkov. Piekla som v dvoch malých formách, priemer 16 cm, na 160°C asi 25 minút.
Upečené korpusy vyberieme na mriežku a necháme vychladnúť.


Plnka:
1 konzerva Salko karamelové
250g masla
1 karamelový puding
300ml mlieka

Karamelové Salko vymiešame s maslom a s pudingom, ktorý sme uvarili v 300ml mlieka. Cukor som nedávala, Salko je sladké až až.

Jednotlivé  korpusy potrieme džemom a plnkou a ukladáme čokoládový korpus, piškótový korpus, čokoládová polguľa, to bude jedna polovica kočiara a druhá bude piškótový korpus a čokoládová polguľa. Celé som to strčila na pol hodinu do mrazničky a až také stuhnuté som to dokončila, čiže spojila som dve polovice a vznikol tak guľovitý tvar. Celú tortu som ešte poorezovala tak, aby som získala požadovaný tvar. To čo som pookrajovala mi zároveň poslúžilo ako "malta" tam kde bolo treba pozatierať nerovnosti. Keď som bola z výsledkom ako tak spokojná, potrela som celú tortu plnkou a šupla som ju naspäť do mrazničky. 
Ako vieme z rozprávky kočiar pre Popolušku vyčarovala dobrá víla z tekvice, tak som ešte v smere zhora nadol vykrojila také jarčeky a celú tortu som potiahla ružovou poťahovou hmotou, to som už robila v noci, pretože vo dne sa nedalo. 
Torta putovala do chladničky a ja som sa pustila do prípravy doplnkov - kolesá, vankúšik s črievičkou, kopu kvietkov a lístočkov.... a začalo skladanie
Chladnička pustená na maximum a ja som behala vybrať tortu z chladničky, 10 minút robiť a zas na pol hodiny do chladničky a tak stále dokola... skrátka des a hrúza, ale nejako som to zvládla a ako som vedela tak som vyzdobila 

No a potom som si sadla do auta, o pol jednej, v tom najväčšom úpeku. Tortu mi položili na kolená a išlo sa. Síce len nejakých 12 km ale ani klimoška nepomáhala. Torta to prežila, len ja som sa celou cestou dušovala, že už ma nikto nikdy nenahovorí piecť tortu v takom horku :-) a že ďalšie vnúčatká chcem v zime....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára