09 júla 2013

Karfiolovo cuketové placky


Cez víkend som si priniesla z chalupy prvé cukety a už teraz je jasné, že ich bude tohto roku neúrekom. Môj muž sa chytá za hlavu, že zas bude cuketa tri krát do týždňa :-) aj keď nerada, musela som ho opraviť: "štyrikrát miláčik, štyrikrát!"  a hneď ako prvé som upiekla tieto výborné placky a chlapec si veru naložil a riadne... tak neviem načo sa vlastne sťažuje :-)






Čo budeme potrebovať:

1 menší karfiol
1-2 mladé cukety
1 cibuľa
3-4 strúčiky cesnaku
2 vajcia
2 lyžice polohrubej múky
za hrsť ovsených vločiek
soľ, mleté čierne korenie
rasca
bylinky - petržlenová vňať, ligurček, pažítka





karfiol rozoberieme na ružičky a dáme uvariť, scedíme ale vodu si odložíme... uvarený karfiol aj s trochou vody v ktorej sa varil, roztlačíme vidličkou na kašu, pridáme cuketu nastrúhanú na hrubo, cibuľu nastrúhanú alebo nakrájanú na drobno, pretlačený cesnak, vajcia a všetko ostatné.... ak je zmes moc hustá, pridáme trochu vody v ktorej sa varil karfiol, naopak ak je zmes riedka pridáme ovsené vločky
zamiešame a necháme chvíľu odležať... upečieme malú placku, okoštujeme a ak treba dosolíme, dokoreníme a už len smažíme a smažíme a nadávame pretože v tomto horku je to zábava prenáramná... ale keď vysmažíme plnú misu krásnych placiek máme radosť....



podávame so šalátom a dresingom... môj obľúbený dresing - do kyslej smotany (jogurtu) pridáme zopár strúčikov cesnaku, soľ a čierne korenie.... dobrú chuť :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára