04 júla 2013

Muffiny


Toto je môj najobľúbenejší recept na muffiny... je veľmi univerzálny, len základné cesto, alebo s pridaním kokosu, kakaa, čokolády, nutely, džemu, ovocia... a vždy iné a vždy budú výborné... a ešte niečo, moje obľúbené hrnčekové :-)










Čo budeme potrebovať:
2 hrnčeky múka polohrubá
1 hrnček cukru, môže byť aj menej
1 prášok do pečiva
1 hrnček mlieko
1/2 hrnčeka olej
2 vajcia
Prídavky:
1/2 hrnčeka kokosu
ovocie
hrnček = 250 ml
a moja pomocníčka Agátka je už pripravená... do jednej misky jej nasypem múku, cukor, prášok do pečiva  a ona mi to pekne zamieša...
do druhej misky dám vajcia, mlieko a olej a metličkou vyšľahám, pravda prácu za mňa dokončí Agátka
a ako vidno ide jej to aj obojručne, trochu múky skončilo síce na zemi ale to sú nepodstatné detaily...










tento šibalský úsmev neznačí nič dobré... veru, veru... akoby chcela povedať: "babi, že sa nehneváš, že som do toho žltého vyliala aj bazovú vodičku, ktorú som mala v poháriku na pitie!" nuž nehnevám, muffinky budú aspoň pekne voňať po bazovom sirupe a možno práve teraz vznikol nový recept na bazové muffinky :-)


"A to tam babi, vážne chceš dať???? veď je to kyselé!!!" no ríbezle kyselé síce sú ale my s nimi vybabreme a obalíme ich v cukre a v kokose a tak ich dáme do muffiniek
a je načase piecť... tak sypké suroviny v jednej miske, tekuté v druhej miske spojíme a vymiešame, kto chce môže pridať 1/2 šálky kokosu, ale potom treba pridať trochu mlieka aby cesto nebolo moc husté
cesto rozdelíme do košíčkov, tak do jednej tretiny, potom ríbezle ktoré sme vyváľali v cukre a kokose, zalejeme zvyškom cesta a dáme piecť na 180°C asi na 20-25 minút, záleží od veľkosti košíčkov. Upečené muffiny, necháme mierne vychladnúť a kto nevydrží pustí sa aj do horúcich a popáli si gamby... ja ich mám rada s kyslou smotanou a s prídavkom ríbezlí, ktoré som neminula do muffiniek :-)


5 komentárov:

  1. No to je parádny recept aj s Agátkou - kuchtičkou. Náš malý Andrejko, myslím že sa narodili nejak rovnako (teraz mal 2 roky) tiež rád pomáha. Ale nenapadlo ma fotiť ho, lebo väčšinou ochutnáva a pusinku má vždy zarandanú. Ale mieša tiež skvele, dokonca už aj šúľance skúšal - tri na stôl, štyri pod stôl :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mi hovor, ja buď fotím Agátku a zachraňujem po pri tom všetko čo sa dá a čo je v jej dosahu, ale nič inšie už nestíham... veď aj tu nemám skoro nič odfotené čo sa týka muffin to sa všetko naraz nedá... ale celkom ma to baví, keď prídu na návštevu tak sa to dá, keby to malo byť každý deň asi by som už bola šedivá :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ja že prečo som tak šedivá :-) Mám tu malého každý deň a tých dvoch ďalších občas (ale tí nevaria)...Mne sa práve takéto recepty páčia, je to milé, pravdivé a presne šité na blog :-) Prajem ti ešte veľa takých krásnych spoločných chvíľ s Agátkou. Od toho sme babky .... veď sme na to čakali celý život. Ja práve premýšľam, že by sa im zišli nejaké pekné zásterky, kuchynku už mám nachystanú pre nich aj s mini náradím :-)

      Odstrániť
    2. Táni ďakujem, pekne si to napísala... a s tým čakaním máš úplnú pravdu a to ja som musela o nejaký ten rok čakať dlhšie ako ty :-) ale myslím, že prišli v pravú chvíľu...
      a vidíš zásterky ma nenapadli, mohla by som veru aj ja nejaké spichnúť, len najlepšie by boli asi gumové od hlavy až po päty :-) náš malý Jerguš je v momentálne v štádiu pomáhania umývania riadu a vieš si predstaviť tú spúšť, všade je mokro, jemu by sa veru taká gumová zišla :-)

      Odstrániť
    3. Ale je to krásne aj keď je po nich pohroma :-)

      Odstrániť