04 júla 2013

Cupcakes




Mám malú vnučku, dvojročnú slečnu Agátku... keď je u babiny rada pomáha v kuchyni, každý si vie tú pomoc živo predstaviť, pol hodina roboty, hodina upratovania... ale tie rozžiarené očká a vytešená tvárička stoja zato... nie je to tak dávno čo sme spolu piekli tieto cupcakes...







Čo budeme potrebovať:
200g práškový cukor
160g maslo
4 vajcia
240g múka hladká
2 lyžičky prášok do pečiva
80ml mlieko
40g kakao


No a toto je moja pomocníčka, malá Agátka, práve je veľmi silno sústredená na prácu z múkou to je veľmi dôležitá robota, len treba ustriehnuť aby viac múky ako v miske,  nebolo všade dookola... 

tak čo to tam máme? práškový cukor s maslom vymiešame, pridáme po jednom vajíčko a mlieko
v druhej miske zmiešame preosiatu múku s práškom do pečiva  a kakaom... ja som zatiaľ kakao nedala lebo budem robiť dvojfarebné








 múku spojíme s vajíčkovou zmesou a zľahka premiešame... ja som si cesto rozdelila na dve časti a do jednej som zamiešala kakao aby som mohla robiť dvojfarebné cupcakes. Toto cesto je také hutnejšie ako na muffiny








a môžeme plniť košíčky, na spodok dáme bledé cesto, posypeme hrozienkami a navrch dáme ešte lyžicu kakaového cesta

zodpovednou úlohou rozdeliť hrozienka do každého košíčka pekne rovnako som poverila moju pomocníčku, zobrala to veľmi zodpovedne, čo vidieť aj na jej sústredenej tváričke. Len dedo ktorý prišiel skontrolovať baby v kuchyni poúčal Agátku aby tam dala veľa hrozienok, pretože on ich má rád. Ale Agátka vie najlepšie ako to treba robiť a tak ho odohnala svojim obľúbeným slovíčkom "necháááj" a tak sme ju nechali až kým nerozdelila všetky hrozienka... ako rozdelila, tak rozdelia hlavne, že dala všade .-)


keď máme všetko tak ako sme chceli dáme piecť na 180°C asi na 20 možno aj 25 minút.
vychladnuté vyklopíme a ozdobíme podľa vlastnej fantázie... ja som zdobila čokoládovým krémom a zo zbytkov poťahovej hmoty ktorou som pred časom poťahovala tortu som si povykrajovala kolieska, kvietky, lístočky a ozdobila... tieto konkrétne boli určené na Veľkú noc 
























4 komentáre:

  1. Jejdá však tá misa je pomaly väčšia ako ona :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no to ja náročky vyťahujem najväčšie a najťažšie, potom menej porozsýpa a táto má ešte dole prísavku :-)

      Odstrániť
  2. Evka, máš nádhernú vnučku a tiež aj blog, gratulujem a nech sa dobre darí! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, ďakujem... vnúčatká sú naše zlatíčka :-)

      Odstrániť