03 júla 2013

Pečená zelenina s kuskusom a prídavkom mäsa

Milujem pečenú zeleninu... len tak samotnú alebo ako prílohu k mäsu... dnes som pripravila pečenú zeleninu s kuskusom... ten môj si k tomu pridal ešte plátky pečeného mäsa ktoré nám zostalo z nedeľného obeda...
















Čo budeme potrebovať:
baklažán
paradajky
papriku
cibuľu
cesnak alebo rôzne  iné druhy zeleniny...
šampiňóny 
olivový olej
bylinky
kuskus
soľ


Najprv si spravíme revíziu chladničky a komory a vyložíme si všetku zeleninu ktorú doma máme, prípadne ktorú chceme použiť... výborná je cuketa, hokaido a všetky tekvice vhodné na pečenie, samozrejme môj obľúbený baklažán, ten si nakrájame na kolieska, osolíme a necháme vypotiť, potom ho umyjeme a dáme do zapekacej misky, pridáme nakrájané paradajky, papriku, cibuľu, cesnak... osolíme, posypeme korením a bylinkam... ja kombinujem sušené s čerstvými bylinkami, teraz som použila tymián, estragón, petržlenovú vňať, máličko koriandru a kmín... zalejeme celkom výdatne olivovým olejom, premiešame a dáme piecť na 180°C na 45-50 minút v závislosti od toho koľko zeleniny pečieme. Asi 15 minút pred koncom som ešte pridala malé šampiňóny 

a pripravíme si kuskus, čo je veľmi jednoduchá a rýchla záležitosť... do vhodnej misky dáme kuskus, osolíme a zalejeme vriacou vodou v pomere 1:1 zakryjeme a necháme spariť asi 15 minút. Nemiešame. Potom kuskus odokryjeme a vidličkou našuchoríme a je hotovo.


a toto je môj dnešný obed.. kuskus som si zmiešala s upečenou zeleninou, pridala natrhanú mozzarellu a posypala pažítkou :-)
 a toto je manželov obed s pridaným mäsom


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára