28 mája 2014

Tuniak s pappardelle, špenátom a paradajkami

priniesla som si zo záhrady mladý, krásny špenát... už len z neho niečo dobré navariť... v mojom prípade neprichádzalo do úvahy nič iné len rybka... tak som si dnes opäť pripravila steak z tuniaka... ryby milujem nielen pre ich nezameniteľnú chuť ale aj pre jednoduchú prípravu... ak si dopredu všetko pripravím tak uvarenie tohto jedla mi trvalo presne tak dlho ako sa varili cestoviny... zakiaľ mi zovrie voda na cestoviny, umyjem a preberiem špenát, očistím cesnak a otvorím konzervu s paradajkami :-) potom dám restovať špenát a urobím omáčku a na druhej panvici opečiem tuniaka, to už sú cestoviny uvarené a môžeme servírovať... tomu hovorím obed hotový za 15 minút...



Pripravíme si:
steak z tuniaka, soľ
pappardelle - široké rezance
Na omáčku:
špenát mladý, čerstvý, chrumkavý
 paradajky lúpané
cesnak
trochu cukru
soľ
mleté čierne korenie
bazalka, oregano, tymián
petržlenová vňať
olivový olej, maslo
citrón



Postup je veľmi jednoduchý a ako som už spomínala aj veľmi rýchly. 
Dáme si variť vodu, vodu osolíme až keď zovrie a potom vhodíme cestoviny. Robíme tak preto lebo neosolená voda zovrie oveľa rýchlejšie ako osolená, čiže šetríme energiu...
Zakiaľ nám zovrie voda umyjeme špenát a na troche olivového oleja ho orestujeme, len čo  zvädne, netrvá to ani minútu, pridáme cesnak, hneď nato lúpané paradajky, premiešame, necháme zovrieť, pridáme za malú lyžičku cukru, ten zmierni kyselosť a zvýrazní chuť paradajok... potom pridáme veľkú hrsť byliniek, premiešame, odstavíme, ochutíme a omáčka je hotová
na miesto lúpaných paradajok môžeme použiť čerstvé, horúcou vodou sparené a ošúpané paradajky... tak to robím keď mám vlastné paradajky zo záhrady, inak používam paradajky v konzerve alebo v tetrapacku pretože sú oveľa lepšie ako tie "čerstvé" z obchodu, alebo kupujem na tržnici, ale nato si ešte počkám :-)
cestoviny sa nám už dovárajú a tak môžeme pripraviť steak
steak z tuniaka osušíme a osolíme... ja žiadne iné korenie nepoužívam
na panvicu si dáme rozohriať olivový olej, pridáme kúsok masla a opečieme steak... ja to robím tak, že narátam z jednej strany do desať, otočím, narátam do päť, steak vyberiem na teplý tanier a prikryjem druhým tanierom...  to rozpätie sa pohybuje od 10 do 20 na jednej strane po 5 až 10 na druhej, dá sa to odsledovať aj podľa toho, že pri opekaní na bokoch steaku vidno ako sa zaťahuje, keď je dookola ešte taký malý červený pásik už viem, že je hotový presne podľa mojej chuti, pod teplým tanierom ešte dôjde... ale to si už musí každý vyskúšať podľa vlastnej chuti... ešte treba podotknúť, že ak tuniaka dlho tepelne upravujeme ostane suchý a chutí ako piliny
a môžeme servírovať, máme dve možnosti:
1.) na tanier dáme pappardelle, horúce, neprepláchnuté studenou vodou, na papardelle dáme špenátovo paradajkovú omáčku, steak z tuniaka a ozdobíme
2.) horúce cestoviny naberáme dierovanou naberačkou a dáme ich priamo do omáčky, zamiešame a podávame ako prílohu k steaku z tuniaka
ak budeme podávať tak či tak vždy je to výborné, pre mňa priam slávnostné jedlo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára