26 novembra 2014

Bravčové výpečky

u nás kupuje mäso muž, on kúpi ja porcujem, napr. krkovičku si nakrájam na rezne, všetko čo sa mi nepáči odrežem, preto sa to volá orez a ten si odložím do mrazáku... takto spracovávam nielen krkovičku, ale aj plecko, bôčik, stehno... keď sa mi takého orezu nazbiera dostatočné množstvo upečiem výpečky... 
výpečky nemusíte piecť len z orezu základom ale je aby použité mäso bolo prerastené aby sa pri pečení tuk pomaly vypekal a na záver zostalo krásne vypečené mäso a veľa báječnej šťavy...



 Čo budeme potrebovať:
bravčový orez  *  veľa na mesiačiky nakrájanej cibule
4-5 strúčikov cesnaku  *  1 veľká lyžica horčice
soľ  *  mleté čierne korenie  *  rasca celá
paprika mletá červená
voda asi 1-2dl  *  masť alebo olej
Ostatné:
šampiňóny  *  slanina  *  zemiaky
bravčový orez, alebo krkovičku, pliecko či bôčik nakrájané na veľké kocky dáme do pekáčika vytretého masťou alebo olejom, osolíme, okoreníme a dáme do rozpálenej rúry na cca 10 minút prudko opiecť
zakiaľ sa mäso v rúre opeká nakrájame si veľa cibule, čím viac tým lepšie a niekoľko strúčikov cesnaku, podľa toho koľko znesiete...
opečené mäso vyberieme z rúry, pridáme veľkú lyžicu horčice, cibuľu, cesnak, podlejeme vodou, dobre premiešame, zakryjeme alobalom a dáme piecť na 160°C na 1,5 až 2 hodiny podľa množstva mäsa...
keď je mäso mäkké, zvýšime teplotu na 200°C a necháme ho odokryté ešte  zapiecť a vyredukovať šťavu...

takto pripravené výpečky môžeme podávať s chlebom, so zemiakmi, ryžou, kapustou a knedľou, so špenátom skrátka s čím len chcete...
ja som asi po hodine pridala k mäsu šampiňóny, kúsok slaniny a očistené zemiaky, zakryté som piekla ešte asi 30 minút...
to moje mäso pustilo dosť veľa šťavy ale to je individuálne, záleží od použitého mäsa... nie je to na závadu, pretože pri zapekaní sa šťava vydusí...
keď boli zemiaky hotové, alobal som odložila, zvýšila teplotu na 200°C a nechala som ešte všetko zapiecť asi 20 minút... zemiaky sa pekne zapiekli a šťava z mäsa sa vydusila...
a toto bol náš nedeľný obed - bravčové výpečky s pečenými zemiakmi a uhorkovým šalátom a po obede kávička a jednoduchý piškótový jablčník

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára