05 februára 2015

Snehová torta


moja teta bola veľká kuchárka, piekla na svadby a iné oslavy a jej špecialitou boli snehové torty plnené čokoládovým krémom... dodnes si pamätám ako sa snehové pusinky rozpúšťali v ústach a ich sladká chuť sa miešala s horkosťou čokoládovej plnky... keď som sa vydala aj recept som vydrankala aj som sa pokúsila upiecť ale vždy to bola katastrofa... teraz som sa pokúsila znova po dlhých rokoch upiecť túto dobrotu, netvrdím že sa podarila, ale dala sa zjesť a už to bol pre mňa obrovský úspech... 




Čo budeme potrebovať:

snehová torta:
5 bielkov
300g kryštálového cukru
1 lyžica citrónovej šťavy
1 lyžička solamylu

ovocie na ozdobu

čokoládový krém Fudge:
200g čokolády tmavej 70%
4 lyžice medu
200ml šľahačka, ale môže byť aj mlieko
300g kryštálového cukru
60g masla
pár kvapiek vanilkovej esencie
alebo malú lyžičku koňaku





Snehová torta: 
sneh robíme nad parou, dôležité je použiť také nádoby aby do seba dobre zapadli a aby vrchná nádoba nebola ponorená vo vode... vodu v spodnom hrnci necháme zovrieť, bielka prešľaháme šľahačom, vložíme nad paru a šľaháme asi 10 minút potom pridáme cukor a šľaháme ďalších 10 minút. Nakoniec pridáme citrónovú šťavu (precedenú) v ktorej sme rozmiešali lyžičku solamylu a už len zamiešame. 
Na plech dáme papier na pečenie, podľa taniera nakreslíme kruh (z opačnej strany papiera) a nanesieme sneh... je veľa možností ako naniesť sneh, môžeme naniesť viac tenkých plátov a tie potom poskladať ako tortu, ja som ale urobila takú kopulu niečo ako sopka alebo ako torta Pavlova
a teraz príde tá najťažšia časť práce - pečenie alebo skôr sušenie... rúru rozpálime na 100°C vložíme plech a pečieme 60 minút potom rúru vypneme a necháme v zavretej rúre dosušiť až do vychladnutia.... 
mne tá moja popraskala, ale veď nemusí byť všetko dokonalé :-)
Čokoládový krém Fudge:
tento krém som objavila na internete a je skutočne famózny a jednoduchý na prípravu, používam ho nielen ako krém ale aj ako polevu na torty...
V jednom hrnčeku uvaríme šľahačku alebo plnotučné mlieko, pridáme cukor a varíme za stáleho miešania až sa cukor rozpustí. V druhom hrnčeku si rozpustíme (nad parou) čokoládu a med. Čím kvalitnejšiu čokoládu použijeme tým lepšie. 
Do rozpustenej čokolády pridáme vlažnú šľahačku a stále miešame a miešame a miešame a občas dáme na oheň a miešame a odstavíme a miešame a zase dáme na oheň a tak stále dokola až má krém hustú ale elastickú konzistenciu. Občas sa mi stane, že musím pridať tabličku čokolády, hlavne vtedy keď robím z mlieka, alebo použijem 42% čokoládu. Najlepšia je 70%. Miešanie mi trvá 10-15 minút, lebo to robím ručne. 
Potom krém odstavíme úplne z ohňa, pridáme maslo a pár kvapiek vanilkovej esencie, alebo brandy, už nevaríme len miešame až je krém krásne hustý a lesklý.
a už stačí len poliať snehovú tortu čokoládovou polevou, ja som naliala čokoládu do stredu a nechala som ju stekať po bokoch čím som zamaskovala praskliny...

tortu som ozdobila kúskami ovocia a malými pusinkami 

toto bola moja úplne prvá snehová torta, odvtedy som ich už zopár upiekla, niektoré sa podarili viac iné menej... a stále sa mi zdá, že táto prvá sa mi podarila najlepšie...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára