01 februára 2015

Čokoládová torta s tvarohom a višňami



zima je na oslavy bohatá - Vianoce, Silvester, fašiangy, plesy... a  aby toho nebolo málo v našej rodine je ešte aj neúrekom oslávencov... a tak som zas po dlhšom čase piekla tortu, táto bola pre syna k narodeninám a vnučke k meninám... najskôr spoločný obed, potom torta, kávička a poobede sánkovačka - taký bol náš sobotňajší program 





Čo budeme potrebovať:
Korpus:
6 vajec
180g práškového cukru
100g čokolády, môže byť aj mliečna, ale  čokoholici použijú kvajitnú 70% čoko
100g maslo
100g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
20g kakaa
150g orechov vlašských pomletých alebo nasekaných
Plnka:
500g jemného tvarohu
500ml kyslej smotany
2 bal. plátkovej želatíny
2 lyžice práškového cukru
2 bal. vanilkového cukru
višne kompótové
Čokoládová poleva Ganache:
110g čokoláda tmavá
90ml šľahačka, kúštik masla


Najskôr som upiekla korpus, samozrejme s predstihom aby mal čas úplne vychladnúť.

Korpus: 
najskôr oddelíme bielka od žĺtkov... z bielkov a práškového cukru vyšľaháme tuhý sneh... potom si necháme nad parou (alebo v mikrovlnke) zmäknúť čokoládu, pridáme zmäknuté maslo a vyšľaháme, po jednom pridávame žĺtka a šľaháme... múku preosejeme, zmiešame s práškom do pečiva a kakaom a pridáme k čokoládovej pene, nakoniec už len metličkou zľahka primiešame sneh a orechy... piekla som vo forme s priemerom 23cm na 160°C 45-50 minút
korpus som nechala úplne vychladnúť a potom som ho vydlabala tak, aby na okrajoch zostal asi 1cm... vydlabané vnútro som rukami rozmrvila a schovala pred manželom, ktorý si myslel, že to už nebudem potrebovať...

Plnka: 
višne som na sitku nechala odkvapkať... želatínu som nechala podľa návodu napučať... tvaroh som vymixovala s cukrom a vanilkovým cukrom, pridala som kyslú smotanu a dobre vymiešala... napučanú želatínu som zohriala a rozpustila (nevariť) pridala trochu tvarohovej hmoty, vymiešala a potom celé vyliala do tvarohovej hmoty, vymiešala a mohla som plniť tortu...  
pred plnením som tortu vrátila do tortovej formy, umytej a vystlanej fóliou a dno som potrela višňovým džemom... najprv som dala trochu tvarohovej hmoty a nahusto nasypala dobre odkvapkané vykôstkované višne, doliala tvarohovú hmotu do plna a dala do chladničky 
do zvyšku plnky som dala nadrobený korpus a navrstvila na už stuhnutú bielu plnku... tortu som robila v noci a do rána odpočívala v chladničke...  ráno som tortu vybrala z chladničky a z formy, poliala čokoládou a ozdobila

Poleva Ganache: 
šľahačkovú smotanu si dáme variť, tesne pred bodom varu odstavíme, pridáme rozlámanú čokoládu, kúsok masla a miešame a miešame až nám vznikne krásna hladká lesklá poleva... čím dlhšie miešame tým lesklejšia je poleva, to platí pri všetkých čoko polevách
polevu som pôvodne chcela len na vrch tak, aby nestekala po stranách, ale nie vždy všetko vyjde tak ako človek chce ale dobre bolo aj takto... na ozdobu som použila čoko bonbóny len som ich poukladala po obvode aby som zakryla nedostatky...
myslím, že sa mi celkom podarila, aspoň podľa prázdnych tanierov a  že sa celá zjedla :-)

no a takéhoto parádneho snežného psa postavil dedo Mirko pre svoje vnúčatká :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára