16 júla 2015

Bravčové pečené s mangoldom a novými zemiakmi

včera sme si doniesli zo záhrady mangold  a čerstvo nakopané zemiaky - tým sa tohto roku náramne darí... hneď po príchode sa muža pýtam, že čo chce na večeru... pozrel na mňa akože: a tebe to nie je jasné??? a tak boli na večeru nové zemiaky s kyslou smotanou a nič tak dobré som už dávno nejedla... dnes som mala v pláne Moravského vrabca, nie so špenátom ale s mangoldom... no ale nebudem predsa v tomto teple robiť knedľu, hlavne keď máme doma fajnové nové zemiaky... a tak som spravila mäso na spôsob Moravského vrabca,  s duseným mangoldom a dusenými zemiakmi a to je pre túto chvíľu si posledné pečené mäso, alebo mäso vôbec... nastupujú horúčavy a to bude zase melón a zeleninové šaláty... a zajtra možno bude tekvicový prívarok... veď uvidíme...



aj keď sa zdá, že v lete je takéto varenie úmorné, nie je to celkom pravda... všetko, okrem mangoldu robím v rúre v jednom pekáči, čiže rýchlovka...
najskôr som si nakrájala mäso - bravčové plecko - na väčšie kocky, trúbu som rozohriala na maximum, mäso osolila, okorenila, poliala olejom a dala na 10 minút do rúry zapiecť
očistila som a nakrájala na mesiačiky  4 veľké cibule a 1 hlavu cesnaku
keď bolo mäso opečené, pridala som veľkú lyžicu horčice, zamiešala, pridala cibuľu, cesnak, vetvičku tymiánu, podliala vodou, zakryla a dala do rúry na 180°C asi na 1,5 hodiny, ak treba podlejeme aj počas dusenia...
potom som pridala očistené zemiaky a dusila ešte asi 20 minút... odkryté som ešte chvíľu zapekala
a ešte mangold - najskôr som ho umyla a otrhala hrubé stonky, cibuľu nakrájanú na drobno som opražila, pridala nakrájaný mangold a chvíľu oprážala, pridala som popučený cesnak, soľ, mleté čierne korenie a na záver trochu citrónovej šťavy, tá zjemní chuť mangoldu
a môže sa podávať... hotové mäso je mäkké, obalené veľmi hustou šťavou, to tá cibuľa sa celkom rozvarí a vytvorí výbornú, hustú omáčku, preto treba cibule veľmi veľa - čím viac, tým lepšie... 
mangold má trochu zvláštnu horkastú chuť, ale nezabudnite pridať citrónovú šťavu, tá mangoldu veľmi svedčí... mangold sa samozrejme dá nahradiť špenátom, alebo konkrétne v tomto prípade dobrým zeleninovým šalátom
a samostatná kapitola sú nové zemiaky ktoré pri dusení nasiakli výbornou šťavou z mäsa, jednoducho dobrota :)
 









a obedovať môžeme aj na balkóne

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára