24 septembra 2015

Tekvicové lečo bez vajec, ale zato s klobáskou

             záhradka nás aj tohto roku obdarovala celkom slušným množstvom tekvíc... doma ich už nikto nechce tak veselo rozdávam... a to som tohto roku sadila len dva druhy tekvíc, cukety mi zožrali slimáci a prvé sadenice tekvíc tiež... zasadila som druhý krát a zdalo sa, že z toho nebude celkom nič ale nakoniec ich mám plnú záhradu... a veď chvalabohu... jediný problém nastáva keď mám variť a potrebujem tekvicu zakamuflovať do jedla, tak aby ten môj nefrflal, že zase tekvica??? tak som skúsila urobiť lečo s tekvice a malo úspech, asi preto, že som pridala aj klobásu... u nás sa lečo robí väčšinou bez vajec, niekedy rozbijem do panvice zopár vajec a nechám ich bez miešania stuhnúť, také vajcové oči, veď to poznáte, dnes sa mi ale nežiadalo a tak bolo lečo bez vajec...



Čo budeme potrebovať:

tekvicu Hokkaido, alebo inú maslovú tekvicu

papriku

paradajky 

cibuľu

cesnak

soľ, mleté čierne korenie, rascu

petržlenovú vňať

údenú klobásku




- na masti (oleji) speníme veľa cibule, pridáme nakrájanú papriku a paradajky
- osolíme, okoreníme a prikryté dusíme na celkom miernom plameni
- kto nemá rád paradajkové šupy môže paradajky spariť a ošúpať... ja šupy nemám rada ale v leče ich nechávam, veď kto nechce nechá na tanieri...
- asi v polovici dusenia pridáme klobásku nakrájanú na kolieska
- keď je paprika mäkká pridáme na kocky nakrájanú tekvicu a dusíme stále prikryté, kto má rád pridá aj cesnak
- pred dohotovením odokryjeme a necháme takmer všetku šťavu vydusiť
- na záver,  ak treba dochutíme a môžeme podávať s chlebom alebo bagetou

to naše lečo bolo správne štipľavé a super ochutené šťavou s klobásky



2 komentáre:

  1. Evka, tak toto lečo určite urobím ... už teraz sa mi zbiehajú slinky ... Je tam všetko, čo máme radi ... a rastie nám hojne v záhrade ... ďakujem za inšpiráciu ... :) pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no veď ja už dávam tekvicu všade... zajtra sa chystám urobiť bábovku s hokaidom tak som zvedavá ako to dopadne a či naši budú poznať že z čoho tá bábovka je... už sa nato celkom teším :-)

      Odstrániť