18 novembra 2015

Ako sme s Jerguškom pizzové koláčiky piekli

na predĺžený víkend si naše deti naplánovali opravu kuchynskej linky a tak aby im išla robota lepšie od ruky vzali sme Jerguška k nám... vonku počasie horšie ako v apríli, len čo zasvietilo slnko, hurá ideme von, už aj sa schovalo a začalo pršať a tak sme sa zabávali ako sme najlepšie vedeli... skladačky, vláčiková dráha, pexeso a samozrejme rozprávky v TV ale aj čítané z knižky v babkinom geniálnom podaní :-) 
a aký by to bol pobyt u babky keby sme spolu čosi nenavarili, nenapiekli... Jerguško dostal na výber a pizza to vyhrala... aby bola vhodná aj pre neho a aby sme si aj my pochutili upiekli sme pizzové koláčiky pre Jerguška a podlhovasté pizze pre nás dospelých - klobáskové a viac štipľavé... koláčiky dopadli na jednotku a večer keď si prišli rodičia pre Jerguška, veď ráno treba ísť do škôlky, pochutili si na pizze aj oni... taký pekný predĺžený víkend to bol :-)



toto nie je klasické pizzové cesto, je o niečo mäkkšie ako cesto na pizzu a preto ho rada používam keď pečiem rôzne slané koláče

budeme potrebovať:
300g múka hladká
150g múka špaldová (chlebová, ražná a pod.)
50g ovsené vločky
300ml vody
1-2 lyžice oleja
1/2 kocky droždia
malá lyžička soli

do misky nalejeme vodu pridáme droždie a vidličkou ho rozmiešame, hneď pridáme múky, vločky a soľ a zamiesime cesto
necháme vykysnúť, znovu premiesime a necháme vykysnúť ešte, raz aspoň hodinku




na potretie pizze si robím paradajkovú omáčku:
drvené paradajky (tetrapack)
cesnak
bazalka, oregáno
olivový olej
soľ a mleté čierne korenie
všetko zmiešam v miske a nechám odstáť, hlavne keď používam sušené bylinky

vykysnuté cesto som si rozdelila na tri časti
dve som roztiahla na naolejovaný plech ako dve dlhé placky
a tretiu časť som si rozdelila na 6 častí a každú som roztlačila na placku a vyplnila som s ňou formičku (priemer 10cm)
a teraz nastúpil môj pomocník ktorý na pripravené cesto rozdelil kukuricu a šunku a nakoniec výdatne posypal syrom... pravda popri tom výdatne kŕmil aj seba hlavne kukuricou: "Babka toto už nedám na pizzu, to zjem sám..." a potom ešte syr treba ochutnať a na záver pooblizovať prsty...

a medzi tým som ja ešte urobila pizzu pre dospelých, zvyšok paradajkovej omáčky som výraznejšie dochutila trochou čili a korenia, navrch dala zbytok šunky a klobásu, posypala syrom a nechala ešte podkysnúť asi 20 minút, zatiaľ sa mi rozohriala rúru a potom som už len upiekla na 250°C asi 10 minút   
a takto si pochutnával Jerguško... čo si uvaril to si aj zjedol a chutilo mu náramne, 
len ku konci už protestoval: "Babka, už ma nefoť nech sa najem!" 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára