03 novembra 2015

Koláčiky s Nivou, jablkom a orechmi II.

tak, tieto koláčiky som už piekla, aj recept uverejnila (preto tá II.) ale vtedy som piekla také vrtuľky z kysnutého cesta a teraz som robila košíčky s maslového cesta... plnka je tá istá a budem sa opakovať, ale je ozaj len pre milovníkov syrov z modrou plesňou... môj muž keď ochutnal tieto druhé povedal, že kysnuté je kysnuté a teda lepšie, ale mne sa páčili aj tieto, možno ešte viac ako z kysnutého cesta...




Čo budeme potrebovať:

Cesto:

280g hladkej múky
štipku soli
175g studeného masla
3 lyžice studenej vody
1 vajce


múku zmiešame so štipkou soli, pridáme studené, nasekané maslo a prstami spájame cesto tak, že nám vznikne mrvenička, pridáme vajíčko, vodu a rýchlo zamiesime cesto, zabalíme ho do fólie a uložíme ho do chladničky asi tak na hodinu


















Plnka:

200g syr s modrou plesňou Niva
2-3 lyžice kyslej smotany
za hrsť nasekaných vlašských orechov
1 väčšie jablko
petržlenová vňať
strúčik cesnaku



v miske rozdrobíme nivu, pridáme toľko kyslej smotany aby nám vznikla pevná hmota, nie riedka
jablká očistíme a nakrájame  na drobno, orechy nasekáme, všetko spolu zmiešame, pridáme pretlačený cesnak a petržlenovú vňať

odležané a hlavne studené cesto som si rozdelila na 6 častí, každú časť som rozvaľkala a vylažila som ňou formičky, na cesto som rozdelila plnku a zo zvyšku cesta som povykrajovala rôzne tvary a košíčky som ozdobila, posypala sézamom a ľanovými semienkami
piekla som na 160°C asi 30 minút

koláčiky by mali celkom vychladnúť
môj muž povedal, že sú to také keksíky, takže pre návštevu ako stvorené...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára