04 apríla 2016

Orechové vrkoče



Kúpila som si nového pomocníka do kuchyne :-) samozrejme som ho musela hneď vyskúšať, voľba padla úplne logicky na kysnuté cesto, bola som zvedavá ako to robot zvládne a zvládol to bravúrne. Som spokojná a teším sa na ďalšiu spoluprácu :-)







Koláčiky boli výborné tak som sa ich rozhodla upiecť aj druhý krát a mala som aj pomocníčku malú Agátku. Cesto som rozdelila na polovicu a preto aj výsledné koláčiky boli o polovicu menšie. Koláčiky sme piekli pre Agátkinu mamičku a sestričku Matildu, ktoré sú v nemocnici  a Agátka pre mamičku urobila z cesta srdiečko :-)



Čo budeme potrebovať:
na cesto:
500g polohrubej múky
20g čerstvého droždia - 1/2 kocky
70g cukru
1 vanilkový cukor
250ml mlieka
80g masla
1 vajce
štipku soli

na plnku:
200g mletých orechov, lieskovcov
50g masla
50g cukru
trochu škorice
trochu rumu
trochu mlieka
nastrúhanú citrónovú kôru


najskôr si zamiesime cesto
tentoraz to za mňa urobil stroj a ja som si zatiaľ pripravila plnku - všetko spolu zmiešame a opatrne prilejeme mlieko tak aby nám vznikla hustá kaša, mlieko pridávam po lyžičkách
mala som málo orechov, tak som použila aj lieskovce, ktoré mám namleté a skladujem ich v mrazáku
cesto treba nechať kysnúť aj 2 hodiny
vykysnuté cesto rozvaľkáme na obdĺžnik, potrieme plnkou a preložíme cez seba, zhora nadol
potom cesto nakrájame na asi 5cm kúsky
ja som ich krájala ostrým nožom, ktorý som ešte posypala múkou aby sa cesto nelepilo
každý kúsok skrútime a ukladáme na plech na pečiaci papier
necháme podkysnúť asi 20 minút, potrieme vajíčkom a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C na asi 20 minút
upečené necháme vychladnúť, môžeme posypať cukrom  

a potom sme si uvarili kávičku a relaxovali s vyloženými nohami na slniečku na balkóne :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára