10 apríla 2016

Risotto s červenou repou a kuracie paličky


Keď som na webe objavila toto risotto musela som ho vyskúšať pretože milujem risotto, milujem farebné recepty a netradičné spojenia na tanieri. Moje očakávania boli splnené do bodky a ja som si náramne pochutila a pretože nevarím len pre seba, mužovi som urobila kuracie paličky. Pre neho to bol taký kompromis, on ryžu zje (občas) ale len s mäsom :-) a tak sme boli spokojní obaja.


Na risotto budeme potrebovať:
ak chcete fakt dobré risotto kúpte si taliansku ryžu na risotto, u nás dostať kúpiť napr. Carnaroli, Arborio, ak budete variť s obyčajnej ryže uvaríte akurát tak slovenské rizoto ktoré s talianskym nemá nič spoločné
1 šálka ryže na risotto
1 veľká červená repa
1 malá cibuľka, šalotka
asi 1 liter vývaru
olivový olej
soľ, mleté čierne korenie
1/2 šálky nastrúhaného parmezánu
hrudka masla
citrónová kôra
petržlenová vňať
opražené slnečnicové semienka

najskôr si očistíme repu a nakrájame ju na maličké kúsočky, ja som polovicu nahrubo nastrúhala a polovicu som nakrájala
na oleji speníme nadrobno nakrájanú cibuľku, pridáme repu a chvíľu dusíme
pridáme ryžu, ryžu nepreplachujeme
krátko všetko spolu opražíme, potom podlejeme trochou vývaru a miešame až sa tekutina odparí, znovu prilejeme tekutinu a stále miešame
takto postupne prilievame vývar až je ryža mäkká ale nie rozvarená
výsledné risotto má mať krémovú konzistenciu
risotto odstavíme, pridáme hrudku masla, nastrúhaný parmezán, petrželku a hlavne nezabudnite na nastrúhanú citrónovú kôru, tá dá risottu zaujímavú chuť
zamiešame a môžeme podávať
toto bola moja porcia ktorú som ešte posypala hoblinami syra a opraženými semienkami slnečnice
bolo to fakt výborné
až doteraz bolo moje najobľúbenejšie risotto s  hokaido a aj ním zostane :-)
ale odteraz je moje druhé najobľúbenejšie risotto s červenou repou, veru tak, občas človek natrafí na fakt dobré veci

aj keď mne ku šťastiu nechýbali ale celkom dobre zapasovali k tomuto jedlu kuracie paličky
kuracie paličky sa pripravujú so spodných kuracích stehien
kuracie stehná narežeme 
na potravinovú fóliu nasypeme soľ a korenie a fóliu pevne ovinieme okolo mäsa
mäso tlačíme smerom dole aby nám vznikla guľka, pevne zaviažeme motúzom a dáme pariť do parného hrnca na asi 50 minút
ak nemáte parný hrniec môžete dať stehná normálne variť asi na 30 minút
hotové stehienka odbalíme, vrchnú chrupavku s kosti oodstránime a ak chceme môžeme dať zapiecť


a tu je originál podľa ktorého som risotto varila 
http://dobruchut.azet.sk/recept/49426/cviklove-risotto/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára