nedeľa 17. júla 2016

Pečený batat s dusenými šampiňónmi


Keď som v obchode objavila bataty, čiže sladké zemiaky hodila som si hneď dva do košíka. Aj keď som ich nikdy nepripravovala ani nejedla som človek ktorý sa nebráni novotám a všetko nové rada vyskúšam. Doma som trochu pogúglila, čo to prečítala o účinkoch a samozrejme aj niečo o príprave a zistila som, že bataty sa dajú pripraviť nielen ako príloha ale aj na sladko ako dezert. 

Ako prvé som sa rozhodla, že ich jednoducho upečiem v rúre a čoby dvaja zvedavci sme sa hneď po upečení vrhli na koštovku. Môj muž povedal, že raz stačilo a viac to už pripravovať nemusím. Mne pečený batát veľmi pripomína tekvicu hokaido len trochu viac sladkú, ale to je zrejme vec dochutenia. 





Netvrdím, že bataty budú u nás často na tanieri, ale mám zopár receptov ktoré chcem ešte vyskúšať a snáď presvedčím aj môjho muža o ich prospešnosti pre náš organizmus pretože:
Batáty - 
- znižujú vysoký krvný tlak, obsahujú draslík
- sú vhodné pre diabetikov, majú nízky glykemický index
- vďaka prírodným cukrom sú ideálne na redukciu váhy
- predstavujú zdroj energie vďaka obsahu vlákniny a sacharidov
- pozitívne ovplyvňujú zrak
- sú prevenciou zápchy a žalúdočných vredov
- posiľňujú imunitu sú zdrojom viacerých významných antioxidantov, vitamínu C,E, betakaroténu






Na pečené bataty budeme potrebovať:


1 batát pre dve osoby
soľ, olej
tymián, petržlenová vňať prípadne iné bylinky

Batat umyjeme, popicháme vidličkou na viacerých miestach, posypeme soľou, pridáme bylinky, pokvapkáme olejom a dáme piecť na cca 200°C asi na 45-50 minút. Batát musí byť úplne mäkký, treba do neho pichnúť.
Ja som ho potom prekrojila po dĺžke a ešte som ho asi 10 minút zapekala

ako prílohu k batatu som robila dusené šampiňóny:
na oleji som spenila cibuľu, pridala cesnak a nakrájané šampiňóny, chvíľu oprážala, potom chvíľu dusila, osolila, okorenila, pridala petrželku a obed bol hotový... 

teda tomu môjmu som ešte opiekla dva plátky mäsa aby chlapec nefrflal, že mu nedám najesť...

2 komentáre:

  1. Krásne fotky, Evi! Ty si skrytý fototalent, zjavne :-)
    Ja som ešte batáty nerobila, ale keď chutia ako pečená
    tekvica, tak dík, asi som ako tvoj muž :-D Mala som už
    na batáty zálusk, ale konzervatívny muž pohľadom ošacoval
    a povedal, že tak toto teda nie :-D Si fakt šikulka, lebo
    aj tie 2 plátky mäsa, čo si len opiekla, vyzerajú mňamovo!
    Pekný deň, Evka ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jáj, to sa krásne číta :-) ďakujem za pochvalu
      čo sa týka batátov ak nemáš rada tekvicu, tak ani neskúšaj... ja toho môjho s batátmi straším, mala som ešte jeden doma a hneď ho išiel dávať neveste, ale ani tá ho nechcela, že skúšala a ani jej to doma nikto nechce jesť :-( takže asi tak, ešte chcem vyskúšať na sladko ako dezert a keď ani to nevyjde tak bataty u nás zapadnú do zabudnutia...

      Odstrániť