21 júla 2016

Cuketové lečo

Zdá sa, že tohto roku sa nám na záhrade urodí zase veľa cukiet. Aj keď mám komu rozdávať čochvíľa sú všetci prejedení. Hlavne môj muž, ktorý už pri slove cuketa chytá nervy. Ale sezóna ešte len začína a zopár výborných cuketových jedál nás ešte len čaká. A na niektorých si pochutí aj môj muž. Ako aj na tomto leče. 







Príprava leča je veľmi jednoduchá
budeme potrebovať:
mladú cuketu 
cibuľu
papriku, chilli papričku
paradajky
cesnak
a kto chce aj slaninku alebo klobásu 
a vajíčka
soľ, korenie, mletý kmín
petrželka




na masti (oleji) speníme cibuľku, pridáme na pásiky nakrájanú papriku, chilli papričku len ak máte radi štipľavé a pod pokrievkou dusíme, kto chce pridá nakrájanú slaninu, alebo klobásku
paradajky zalejeme horúcou vodou, po chvíľke ich ošúpeme a nakrájame
cuketu ak je mladá nakrájame aj so šupkou a pridáme ju k podusenej cibuli, pridáme aj nakrájané paradajky a popučený cesnak, osolíme, okoreníme a dusíme do mäkka
na záver odokryjeme aby sa vydusila prebytočná šťava a kto chce pridá ešte vajíčka

ja som si odobrala na tanier bez vajíčka, mám radšej takúto dusenú zeleninu len tak s chlebom a pre muža som spravila klasiku s vajíčkom


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára