12 marca 2017

Toast s červenou repou, syrom a mungo klíčkami



V tomto recepte som spojila tri veci ktoré mám rada - červenú repu, dobrý syr a mungo klíčky.

Repu sme mali ešte zo záhradky, syr som dostala a mungo si nakličujem celkom pravidelne, hlavne v zime. Používam ho do šalátov, na ozdobu ale hlavne, chrúmem ho len tak   samotné.







Tento recept potrebuje predprípravu - klíčky nakličujeme 2-3 dni a repu budeme marinovať 24 hodín. 
Kuknite sem ak chcete zistiť ako v domácich podmienkach nakličujem semienka.


Marináda:
200ml červeného vína
25g cukru
rozmarín
mleté čierne korenie a soľ

Červenú repu nakrájame na kolieska, vložíme do marinády a v uzavretej nádobe odložíme do chladničky na 24 hodín. 
Občas premiešame alebo pretrasieme.
Po namarinovaní vyberieme kolieska repy a necháme ich odkvapkať. Marinádu vylejeme do kastrólika a necháme ju na miernom ohni zredukovať.

Ďalej si pripravíme:

- na sucho opečené kolieska bagety potrieme zmesou olivového oleja a pretlačeného cesnaku
- kúsky syra ugrilujeme na olivovom oleji, alebo použijeme mozarellu, ja som použila syr s bielou plesňou, ktorý som grilovala a mozarellu ktorú som len nakrájala
- na opečenú bagetu uložíme kolieska červenej repy a plátok syra
- nakoniec ozdobíme kúskami šalátu a mungo klíčkami, pokvapkáme ochuteným olivovým olejom a zredukovanou vínnou redukciou



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára