13 marca 2017

Zemiakový šalát s jogurtovou zálievkou a mungo klíčkami


Základ tohto receptu sú zemiaky uvarené v šupke a  jogurtovo - hočicovo - medová zálievka, všetko ostatné si môžete pridať podľa toho čo máte doma a čo máte radi. A keď si do šalátu pridáte klíčky máte aj skvelý zdroj vitamínov, aminokyselín, prírodných cukrov a minerálov. Hrsť klíčkov predstavuje živinovú bombu na vašom tanieri, čo náš organizmus isto ocení práve teraz na jar. 
Ja si takýto šalát robím často. Uvarím zemiaky, otvorím chladničku a pridám to čo v nej nájdem. Šalát je skvelý ako hlavné jedlo. Ja ho môžem obedovať aj večerať. 







Ak budete chcieť použiť do šalátu alebo len tak na jedenie naklíčené semienka treba počítať s tým, že nakličovanie trvá niekoľko dní v závislosti od toho čo budeme nakličovať. Ja najčastejšie nakličujem mungo fazuľky - tu je návod ako to robím.









Čo budeme potrebovať:


zemiaky uvarené v šupe
paradajky
cibuľu
cesnak
vajíčka uvarené na tvrdo
mungo klíčky
petržlenovú vňať
soľ
mleté čierne korenie




Zálievka:

4 lyžice bieleho jogurtu
2 lyžice kremžskej horčice
1 lyžicu medu
1 žĺtok 
2-3 lyžice olivového oleja

lyžicu medu vymiešame s kremžskou horčicou, ale môže byť aj ostrá francúzska, pridáme žĺtko a vymiešame. Ak sa bojíte použiť surové žĺtko, dajte žĺtko z vajíčka uvareného na tvrdo. Dobre vymiešajte, ja som použila mixér a pridajte olej. Výsledná konzistencia má byť hustá, krémová a už v tejto chvíli je to také dobré, že ja keby som si nedala pozor tak to zožeriem hneď. Do základu pridáme jogurt a zálievku máme hotovú.

Na šalát si nakrájame všetku zeleninu, pridáme jedno nakrájané uvarené vajíčko, zalejeme dresingom a zamiešame. 

Na tanieri ešte ozdobíme štvrťkami na tvrdo uvareného vajíčka, mungo klíčkami a petrželkou. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára