26 marca 2017

Bravčová plnená "Harmonika"


V nedeľu ráno nás tak ako každý rok zaskočila zmena času. O hodinu kratší deň, o hodinu menej na prípravu nedeľného obeda. A vlastne ani som nevedela čo budem variť. Mala som kúsok bravčového mäsa, že veď ráno ma snáď osvieti čo s ním. Bol to fakt malý kúsok mäsa, asi 500g, ale sme dvaja pre nás je to viac než dosť. Aj na dva dni bohato stačí. 
A keďže sa mi nechcelo tráviť dlhý čas v kuchyni, prevetrala som chladničku a spomenula si na tento starý recept.  Za pol hodinky bolo v mäso v rúre. 






Čo budeme potrebovať:

bravčové mäso - karé, krkovička
slaninu
cibuľu
petržlenovú vňať

na potretie spolu zmiešame:

3 lyžice oleja
1 lyžicu vody
1 lyžičku soli
1 lyžičku sladkej papriky
štipku chilli
mletú rascu
čierne korenie
a veľa, veľa pretlačeného cesnaku





do mäsa urobíme zárezy po dĺžke tak, aby sme mäso neprerezali celkom
mäso dobre ponatierame cesnakovou pastou
do zárezov vložíme plátky slaniny, cibule a petržlenovú vňať
zviažeme niťou aby sa nám mäso pri pečení nerozpadlo
Ja keď pečiem mäso vždy spolu s ním pečiem aj zeleninu, podľa toho akú doma mám. Preto som aj teraz dala na spodok pekáča zvyšky slaniny a pridala som veľa na hrubo nakrájanej cibule, mrkvu, kúsok stopkatého zeleru, popučený cesnak aj so šupkou a pridala som baklažán ktorý som mala už pridlho v chladničke. Pre istotu som ho ošúpala a nakrájala na kolieska.
Zeleninu som osolila a bohato posypala zmesou sušenej koreňovej zeleniny a byliniek ktorú si vyrábam vždy na jeseň sama.
Na zeleninový základ som uložila zviazané mäso, potrela som ho cesnakovou pastou, podliala vodou a dala do rúry
piekla som na 240°C asi 15 minút, potom som pekáč zakryla a piekla na 200°C asi 50 minút
dĺžka pečenia samozrejme záleží od použitého mäsa a od veľkosti pečeného mäsa

po upečení a čiastočnom vychladnutí som mäso prekrojila a objavila sa mi takáto krásna "harmonika"
zeleninu som upravila len tak, že baklažán som priamo v pekáči rozmačkala vidličkou, spolu s výpekom a cibuľou tak vznikla výborná zeleninová príloha
podávala som so zemiakovou kašou a pečenou mrkvou



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára