19 marca 2018

Pečeňové knedličky do polievky


Nedeľa bez silnej slepačej alebo hovädzej polievky nemohla byť. Tak to bolo keď som bola dieťa. Aj teraz to dodržiavame, aj keď väčšinou varím len slepačiu. Nie je to tak dávno čo muž začal kupovať morčacie chrbty a z nich varím polievku. Je fantastická. Silná tak, že cez noc stuhne na huspeninu. 
Aj túto nedeľu som varila polievku z morčacích chrbtov a drobov a k tomu muž kúpil bravčovú pečeň. Piekla som bravčovú roládu plnenú pečeňovou plnkou a napadlo ma po dlhej dobe urobiť aj pečeňové knedličky do polievky. Boli úžasné až tak, že muž si rozkázal aj na budúci týždeň.





Ja poznám dva spôsoby prípravy pečeňových knedličiek a tieto majú ešte veľa rôznych obmien.
Ten prvý sú vlastne pečeňové halušky - pomletá pečeň, vajce, strúhanka, ochutené soľou, korením a robia sa maličké halušky, najlepšie cez haluškovač. Ja ich nemám moc  rada, pretože sú dosť tvrdé. Oveľa radšej mám pečeňové knedličky, ktoré robím takto:

asi 100g bravčovej pečene, môže byť aj kuracia, hovädzia
1 rožok
2 lyžice jemnej strúhanky
2 lyžice hrubej múky
1 vajce
malá cibuľa
mleté čierne korenie, soľ
majoránka
petržlenová vňať

pečeň nakrájame, ak treba odblaníme 
rožok namočíme do vody a vyžmýkame
cibuľu očistíme a nakrájame na väčšie kúsky

všetko pomelieme na mäsovom mlynčeku v poradí pečienka, cibuľa, rožok, preto lebo rožok nám mlynček prečistí a vytlačí všetku pečienku aj cibuľu von

pridáme vajíčko, osolíme, okoreníme a pridáme nasekanú petrželku, zmes by mala byť hustejšia, ale nie moc
ak treba pridáme strúhanku, alebo múku

zmes necháme hodinku oddychovať aby sa chute prepojili

pomocou dvoch lyžíc kladieme knedličky priamo do polievky, ale lepšie je odobrať časť vývaru do hrnčeka a knedličky uvariť zvlášť

uvarené knedličky môžeme aj zamraziť




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára