26 mája 2018

Jahodová bublanina

Sezóna jahôd k nám prišla tohto roku skôr  a my sa z toho úprimne tešíme. 
Každý rok chodíme do blízkeho družstva na samozber, teda chodí manžel a ja spracujem to čo donesie.
Prvých 10kg som dala do mrazničky, mrazím celé jahody aj jahodovú dreň, upiekla som koláč, urobila zmzlinu. 
A samozrejme veľa, veľa jahôd sme zjedli len tak samotné a ja ich milujem s kyslou smotanou alebo jogurtom.







Čo budeme potrebovať:
toto množstvo je na veľký plech -
500g polohrubej múky
300g cukor práškový, jemný kryštálový alebo trstinový
300ml mlieka
4 vajcia
200ml oleja
1 prášok do pečiva

a jahody


Príprava tejto bublaniny je veľmi jednoduchá a rýchla.

Ak budete cesto pripravovať pomocou mixéra dajte všetky suroviny do vyššej misky a vymiešajte.
Ak bude robiť len pomocou metličky, dajte si do misky vajíčka a mlieko a dobre prešľahajte, pridajte olej a všetko ostatné a dobre premiešajte aby ste nemali v ceste hrudky.
Cesto vylejte na vymastený a múkou vysypaný plech, alebo použite pečiaci papier. Ja si papier namočím do vody, vyžmýkam ho a potom ho rozprestriem na plech.


Na cesto rozložíme jahody, dajte ich oveľa viac ako som dala ja alebo použite väčší plech. Ja som robila len z polovičnej dávky a bohužiaľ som zvolila moc malý plech a výsledok bol taký, že veľa cesta a málo jahôd. 

Koláč pečieme na 180°C asi 30-35 minút.
Ešte teplý koláč môžeme pocukrovať.
To, že môj koláč dopadol tak ako dopadol - veľa cesta a málo jahôd, som vyriešila tak, že som v miske popučila pocukrované jahody a koláč sme jedli s pridaním jahodového "dresingu" a ja ešte s kopčekom jogurtu. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára