22 septembra 2018

Plnený chlieb

Chlebové placky pečiem často a rada. Väčšinou pečiem len holé, potreté cesnakovou pastou. Také sa dajú jesť samotné, ale aj k polievke alebo s klobáskou :)
Občas robím aj takéto plnené. Tieto sme mali na večeru.










Na chlieb budeme potrebovať:
250 g hladkej múky 
250 g polohrubej múky
1/2 kocky droždia
250 ml vlažnej vody
50 ml oleja alebo 2 lyžice
1/2 lyžičky soli

na potretie:
3-4 strúčiky cesnaku
2 lyžice oleja
2 lyžice vody
malú lyžičku soli

na náplň:
paradajky
sušené paradajky naložené v oleji
mozarellu
cesnak
čerstvé bylinky - bazalku, oregáno, mladý špenát
olivový olej
soľ
alebo rôzne iné kombinácie syra, paradajok, šunky, klobásky - všetko čo máte doma a čo vám chutí


Do misky nalejeme vlažnú vodu, pridáme droždie a zamiešame. Pridáme múku, soľ, olej a zamiesime cesto. Necháme vykysnúť.
Vykysnuté cesto rozdelíme do malých okrúhlych foriem, alebo vytvarujeme vyššie placky priamo na plech.
Z tohto množstva robím, na tri okrúhle plechy. 

Necháme podkysnúť. Pečieme v horúcej rúre na 220°C asi 10-12 minút.

Ešte horúce potrieme cesnakovou pastou.
Pastu si pripravíme zmiešaním roztlačeného cesnaku, oleja, vody a soli.



Vlažný chlieb prekrojíme, pokvapkáme olivovým olejom, poukladáme paradajky, ja som dávala len pevnú časť bez jadierok, cesnak nakrájaný na plátky, mozarellu, sušené paradajky naložené v oleji a veľa byliniek, ja som použila bazalku, oregáno a trochu špenátových lístkov ktoré mi teraz vyrašili v hrantíku na balkóne. 

Prikryjeme vrchnou časťou chleba, pritlačíme a dáme zapiecť do horúcej rúry asi na 10 minút.




 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára