01 decembra 2018

Pečená tekvica Hokaido s krúpkami


Za oknami bezútešný sivý, zahmlený deň a na stole tanier s krásnym farebným jedlom. To jednoducho milujem. 
Trochu slniečka prineseného domov zo záhrady a schovaného v komore do zásoby. To je pre mňa tekvica Hokaido. 
A pokiaľ som varila, vonku začalo snežiť. Hneď to vyzerá veselšie.




Čo budeme potrebovať:

tekvicu Hokaido, ja som použila 1/2 malej tekvice
1-2 mrkvy
olivový olej
soľ, mleté čierne korenie
bylinky

krúpky asi 3 lyžice

zálievka:
1 lyžica dijonskej horčice
1 lyžica medu
šťava z jedného pomaranča
2 lyžice citrónovej šťavy
1 lyžička mletej rasce
3 lyžice olivového oleja
soľ

a ešte:
1/2 jablka
za hrsť tekvicových semien
orechový olej


Zelenina - mrkvu očistíme a nakrájame na približne rovnako veľké kúsky.
Hokaido umyjeme, prekrojíme a vydlabeme dužinu. Hokaido sa nešúpe, pripravuje sa aj so šupou. Ak treba, odstránime len drobné nedostatky. Hokaido nakrájame tak ako sme krájali mrkvu, čiže na približne rovnaké kúsky.
Mrkvu a tekvicu vložíme do pekáčika, osolíme, okoreníme, polejeme olejom, premiešame a dáme piecť do vyhriatej rúry na 200°C asi na 45 minút.


Krúpky - pokiaľ sa pečie zelenina, dáme si variť krúpky. Ja používam jačmenné krúpky stredné. Krúpky treba dôkladne prepláchnuť horúcou vodou, najlepšie na sitku. Opláchnuté krúpky vložíme do hrnca, zalejeme vriacou vodou, osolíme a varíme do zmäknutia. Ja ich varím asi 35 minút, mám radšej také tvrdšie, nie rozvarené na kašu. Krúpky treba miešať, pretože sa prichytávajú ku dnu. Uvarené krúpky scedíme.


Zálievka - všetky suroviny na zálievku zmiešame, ochutnáme a podľa potreby a chuti pridáme to čo nám tam chýba.


Upečenú zeleninu zmiešame s uvarenými krúpkami, zalejeme zálievkou a premiešame. 
Nakoniec pridáme na drobno nakrájané jablko a na sucho opražené tekvicové semienka.
A na tanieri pokvapkať orechovým olejom ktorý krásne chuťovo ladí s pečenou tekvicou. 




A počas varenia začal vonku poletovať prvý sneh.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára