27 novembra 2018

Narodeninová čokoládová torta s plnkou z hokkaida.

Túto tortu som piekla pre moje dve vnúčatká, bračeka a sestričku. Tohto roku oslavovali spolu. Jerguško 7 rokov a Julinka 4 rôčky. 
Zadanie na tortu bolo jasné - rozprávka o troch prasiatkach. Táto rozprávka je u nás najobľúbenejšia. Aj keď časom sa zmenila na rozprávku o farme, pretože na farme nežijú len prasiatka ale veľa, veľa domácich zvieratiek a pokiaľ ich všetky vymenujem aj s mláďatkami a čo papajú a čo robia, ako sa o ne gazda stará, deti pospia a k vlkovi sa ani nedostaneme.
Preto vznikla táto torta s tromi prasiatkami a lízatkovým lesom.








Čokoládový korpus:

8 vajec
220 g práškového cukru
160 g čokolády, môže byť aj mliečna
140 g maslo
140 g polohrubej múky
2 prášok do pečiva
30g kakaa

Z bielkov a práškového cukru vyšľaháme tuhý sneh potom si necháme nad parou (alebo v mikrovlnke) zmäknúť čokoládu, pridáme zmäknuté maslo a vyšľaháme, po jednom pridávame žĺtka a šľaháme.  
Múku preosejeme, zmiešame s práškom do pečiva a kakaom a pridáme k čokoládovej pene. 

Piekla som vo veľkej forme s priemerom 28 cm na 160°C asi 40 minút. Po vychladnutí korpus prekrojíme na dva pláty.

Piškótový korpus:

4 vajcia
200g práškový cukor
100ml oleja
10 lyžíc horúcej vody
200g hladkej múky
1 prášok do pečiva

Z bielkov ušľaháme tuhý sneh. Žĺtky s cukrom vyšľaháme do peny, pridáme olej, vodu, múku zmiešanú s práškom do pečiva a na záver tuhý sneh z bielkov.
Piekla som vo veľkej forme s priemerom 28 cm na 160°C asi 30 minút.


Pyré z tekvice:

Tekvicu hokkaido umyjeme, prekrojíme a stred vydlabeme. Tekvicu nakrájame aj so šupou na menšie kocky a udusíme na malom množstve vody do mäkka. Uvarenú tekvicu zlejeme a len s malým množstvom vody  rozmixujeme ponorným mixérom do hladka. Ak je pyré riedke ja ho nechám stiecť cez plátenko. 

Plnka:

170 g masla
130 g práškového cukru
1 vanilkový cukor

500 g mascarpone alebo jemný tvaroh 
200 ml hustého pyré z tekvice hokkaido
2 lyžice pomarančovej šťavy

Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom do peny. 
Mascarpone a pyré z tekvice vymiešame a zašľaháme do maslovej peny. Pridáme pomarančovú šťavu.

Je dobré si plnku pripraviť popredu a nechať ju v chladničke stuhnúť.

Poleva ganache:

250 g čokolády
250 ml šľahačkovej smotany 
lyžica masla  
2 lyžice Amareta alebo koňaku, rumu... môžete kvôli deťom vynechať

Šľahačku dáme variť, ale nesmie zovrieť. Odstavíme a pridáme polámanú čokoládu, miešame až do rozpustenie. Ku koncu pridáme hrudku masla a trochu Amareta alebo koňaku pre vôňu. Čím dlhšie miešame tým je poleva lesklejšia. 
Čokoládu môžete použiť horkú aj mliečnu, ale hlavne kvalitnú.

a ešte:

čučoriedky alebo iné ovocie
dobrý džem, ja som použila čerešňový s celými kúskami čerešní
marcipán na prasiatka
plnené trubičky na ohradu
a veľa lízaniek na stromy
alebo čokoľvek iné na ozdobu


Ako postupovať:

- najskôr si upečieme korpusy

- pripravíme si plnku a dáme ju do chladničky na pár hodín

- z marcipánu a červeného farbiva si pripravíme prasiatka, lepší by bol fondán, pretože ten je snehobiely a po zafarbení by boli prasiatka pekné ružovučké, ale mala som marcipán tak som použila ten. Jedno prasiatko bude v blate sedieť, druhé ležať a tomu tretiemu bude z blata trčať riťka.

 vychladnutý čokoládový korpus prekrojíme na dva pláty, piškótový zvrchu zarovnáme

- skrojenú piškótu rozmrvíme, v troške vody rozmiešame potravinárske zelené farbivo a zafarbíme ním rozmrvenú piškótu, ja som ju potom rozprestrela na tácku a nechala na radiátore sušiť. Tortu som piekla ráno a plnila večer.

- a ideme plniť - 
čokoládový korpus potrieme natenko plnkou, poukladáme čučoriedky a zatrieme plnkou
položíme piškótový plát, potrieme plnkou a zakryjeme druhým čoko plátom
vrch potrieme nahrubo hustým džemom

- takto pripravenú tortu je dobré dať na noc do chladničky a ozdobiť až na druhý deň

- odležanú tortu polejeme polevou ganache a necháme ju stiecť aj po bokoch, výhodou je, že v tomto prípade nepotrebujeme rovnú plochu, práve naopak upravíme ju tak aby bola nerovná, veď to má byť blato v ktorom sa kúpu prasiatka. 

- plnené trubičky upravíme podľa toho aká je vysoká torta, mne to vyšlo na polovicu, ale prekrajovalo som ich tak aby neboli celkom rovnaké, aby bol plot taký kostrbatý

- vždy po kúsku som si stierala polevu na bok torty a postupne som lepila trubičky okolo celého obvodu


- potom som cez stred vysypala zelenú piškótovú mrveničku ako trávu, na jednu stranu uložila prasiatka a dve žabky a do trávy poukladala cukríkové kvietky

- lesík je z lízaniek ktoré som zastokla do farebných plastových trubičiek 

- torta je hotová a môže sa ísť gratulovať

- deti z nej mali radosť, hlavne, že mohli vyjedať cukríky a lízanky a nemožne sladké prasiatka :)


2 komentáre: