08 novembra 2018

Škoricové vrtuľky

Lístkové cesto nepatrí medzi moje obľúbené. Pripadá mi mastné, trúsivé a preto ho ani moc často nepoužívam. 
Ale, nikdy nehovor nikdy. V poslednom čase som ho použila 2x a páčilo sa mi. 
Tieto malé škoricové vrtuľky sú totiž také chrumkačky - voňavé keksíky ku káve. A napodiv sa vôbec netrúsia.






Čo budeme potrebovať:

lístkové cesto, ja som použila kupované už rozvaľkané cesto
trstinový cukor, ale použiť môžete aj biely kryštálový
mletú škoricu




Na pečiaci papier rozsypeme škoricu a cukor.


Na tento posyp položíme rozvaľkané lístkové cesto.
Vrch cesta znovu posypeme škoricou a cukrom. Prikryjeme pečiacim papierom a valčekom zľahka prejdeme po papieri tak, aby sa zmes škorice a cukru prilepila na cesto zvrchu aj zospodu.


Vrchný papier odstránime a cesto zrolujeme. Ja som rolovala po dlhšej strane a smerom k sebe, čím vznikne také dvoj koliesko. Ale zrolovať môžete iba z jednej strany, prípadne môžete rolovať z kratšej strany. Ak rolujeme z dlhšej strany vrtuľky budú malé, ak s kratšej strany vrtuľky budú veľké.

Roládku musíme dať aspoň na pol hodiny do mrazáku aby sa dala dobre natenko nakrájať. Krájame asi 3mm široké kolieska. 


Kolieska opatrne prenesieme na plech, na pečiaci papier. Nedávame celkom tesne, pretože sa pečením zväčšia.


Pečieme veľmi opatrne na 180°C asi 4-5 minút, pozor rýchlo zhoria, takže treba fakt sledovať.
Upečené treba nechať celkom vychladnúť. Sú oveľa lepšie a chrumkavejšie.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára