06 februára 2019

Tvarohové šišky

Keď je chrípkové obdobie babky nastupujú do služby a varujú vnúčatká. 
U nás je práve teraz Júlinka. A keď už je nuda preveliká nastupuje pečenie s babkou. 
Dnes sme si vymysleli sladký obed. Tvarohové šišky s nutelou a šľahačkou. Šišky sa nám podarili na jednotku ale čo je najdôležitejšie pekne sme sa zabavili a dedko nás pochválil, že sme šikovné kuchárky:-)








Čo budeme potrebovať:

250 g jemného tvarohu
300g hladkej múky
3 vajcia
50 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
1 prášok do pečiva
50 ml oleja
štipku soli
citrónovú kôru

zmes práškového, vanilkového a škoricového cukru na obaľovanie

Všetky suroviny vymiešame, najlepšie mixérom, trvá to len 2-3 minútky. Cesto je lepivé ale to nevadí. Necháme ho odpočívať asi 30 minút. 

Cesto preložíme na pomúčenú dosku, rozvaľkáme asi na pol centimetra a vykrajujeme malé kolieska.

Kolieska vyprážame v oleji, ukladáme na kuchynské utierky a po chvíľke obalíme v práškovom a vanilkovom cukre. Ja som pridala aj škoricu.


Ako som už spomínala cesto je dosť lepivé, tak som zbytok cesta už len premiesila. Lyžicou som vykrajovala malé kúsky a tie som vysmážala. A veru vznikli nám pračudesné tvary. Tie sa ale Júlinke najviac páčili. Sama ich aj obalila a ako prvá aj ochutnala.





2 komentáre:

  1. Neptarí to sem, ale na varecha.sk som to písať nechcela a TS tam už roky nefungujú. Ďakujem ti úprimne za recept https://varecha.pravda.sk/recepty/domaci-jogurt/5835-recept.html

    Sestra má kvôli agresívnej chemoterapii úplne zničenú a rozkrvácanú ústnu dutinu a je na tekutej strave. Tvoj jogurt jej pomáha a chladí rany na ďasnách a jazyku. Riedime jej ho vodou, no chutí jej a verím, že ju drží pri živote.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak to mi je úprimne ľúto, všetko čo tvojej sestre uľaví je moc, moc dobré... priznám sa, že ma tvoje slová veľmi dojali, prajem sestre úspešnú liečbu a čo najmenej bolesti, verím, že v kruhu rodiny sa jej aj tá bolesť ľahšie prekonáva

      Odstrániť