13 mája 2019

Jarné pečené kuriatko


Dostala som chuť na pečené kurča. Tak ako sme ho kedysi mávali v nedeľu, s plnkou, ryžou a kompótom.
Na balkóne mi ale rastie mladý špenát a bolo ho treba pretrhať. A tak som pripravila takú jarnú plnku so špenátom. Kedysi sa takáto plnka, alebo nádievka ako sa u nás hovorilo, pripravovala z mladej žihľavy. 




Čo budeme potrebovať:
kurča
soľ
cibuľu
a môžete pridať aj mrkvu, pór, cesnak

Na plnku:
2 rožky
1 vajce
asi 100 ml mlieka
100 g prerastenej slaninky alebo šunky
čerstvý špenát
menšiu mrkvu
stredne veľkú cibuľu
2-3 strúčiky cesnaku
soľ
mleté čierne korenie



Rožky pokrájame na kocky a zalejeme mliekom v ktorom sme rozhabarkovali vajíčko. Pridáme na malé kocky nakrájanú cibuľu, mrkvu a slaninu, roztlačený cesnak a natrhaný alebo nakrájaný listový špenát. Ak nemáte čerstvý pridajte mrazené špenátové listy ale nechajte ich rozmraziť a dobre stiecť z vody, prípadne ich vyžmýkajte.
Plnku osolíme, okoreníme a dobre premiešame. Ak je moc hustá prilejeme trochu mlieka.


Kurča umyjeme, očistíme a brušnú dutinu osolíme. Naplníme plnkou a zašijeme. Nohy zviažeme. Kurča zo všetkých strán osolíme a vložíme do pekáča vymazaného masťou. 


Pridáme cibuľu nakrájanú na väčšie kusy a ja pridávam aj zeleninu, pretože pečenú zeleninu máme radi. Pridala som mrkvu, pór a cesnak.
Kurča vložíme odokryté do rozpálenej rúry asi na 10 minút. Potom kurča podlejeme trochou vody, prikryjeme, znížime teplotu na 200°C a pečieme asi 50 minút podľa veľkosti kurčaťa. Odokryjeme, polejeme výpekom a necháme zapiecť.


Ku kurčaťu som uvarila zemiaky, ktoré som potom vyváľala vo výpeku z kuraťa. A samozrejme zeleninový šalát. Plnka bola vynikajúca. Nabudúce keď budem mať viac špenátu spravím jej viac, na celý plech.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára